Connect with us

Uncategorized

Cum s-a schimbat relația românilor cu băncile în ultimii 8 ani? De la zeci de mii de procese, la negociere și rezolvare amiabilă

Publicat

pe

27 martie, București. Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă a episodului 1 din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitați Alina Radu și Alexandru Păunescu, într-o discuție moderată de Cornel Dinu. Cine are responsabilitatea creditelor care nu mai pot fi plătite? Cum pot fi rezolvate amiabil procesele consumatori-bănci? Cum s-a ajuns de la conflict, la negociere, între consumatori și bănci? Care sunt motivele pentru care Banca Națională a României ar putea prelua protecția consumatorilor de servicii și produse financiare?

Este al 4-lea sezon de interviuri la care participă top managementul sistemului bancar și experți din domeniul juridic. În 2023 și în acest an, jurnaliști reputați din domeniul economic sunt invitați să dezbată principalele subiecte din banking, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB). În 2024 analizăm noutățile și impactul lor în piața financiar-bancară, precum și relația consumatorilor cu instituțiile de credit, dar și cu finanțele personale, într-un context socio-economic volatil și imprevizibil.

Efectele anilor de euforie 2006-2008 sunt resimțite și astăzi. Creditele care au fost acordate când economia duduia, și care au creat probleme ulterior, au avut două cauze principale: lipsa de experiență a populației cu produsele și serviciile bancare (diferită de educația financiară) și dorința băncilor de a se dezvolta și a câștiga o cotă de piață cât mai mare, proporțională cu apetitul de creditare de atunci. Acea perioadă a fost marcată de creditul cu buletinul, în care nu verifica nimeni dacă debitorul are măcar venituri cu care să ramburseze împrumutul. Totul a fost accentuat de lipsa de previziune a tuturor față de evoluția CHF sau felul în care cardurile de credit ajungeau în cutia poștală, după ce oamenii luau împrumuturile doar pe baza unui act de identitate. Este adevărat că băncile ar fi avut posibilitatea, cu informațiile pe care le aveau la dispoziție, să fie un pic mai diligente.

A urmat apoi criza financiară din 2009-2010 care a fost exploatată populist, iar vina exclusivă a problemelor cu care se confrunta populația a fost atribuită băncilor. De fapt, nu despre vină vorbim, ci despre o împărțire a responsabilității între consumatori și bănci.

Între 2015-2016 aveam, pe de o parte, zeci de mii de procese în instanță între consumatori și bănci, iar pe de altă parte Banca Națională a României se implica în înființarea CSALB și în promovarea unei viziuni diferite pentru statu-quo-ul de atunci: negocierea și compromisul într-o perioadă de conflict maxim, lucruri care păreau cel puțin exotice. În primii trei ani de la înființare, CSALB a trebuit să câștige atât încrederea consumatorilor care se considerau nedreptățiți de bănci, cât și a băncilor care erau sceptice că o nouă formă de mediere chiar va funcționa.

În timp ce în cadrul CSALB negocierile se purtau caz cu caz, instanțele erau asaltate de procese colective. Noi am spus acest lucru mereu: fiecare caz este unic și trebuie tratat ca atare, nu pot funcționa măsurile administrative pentru toți, în același fel. Avem împrumuturi cu condiții de rambursare diferite, viețile noastre sunt diferite și câștigăm diferit. De aceea, fiecare problemă trebuie discutată și negociată individual. CSALB propunea acest tip de dialog într-un moment încărcat de tensiune.

De aceea, la început consumatorii abordau concilierea cu o atitudine războinică și căutau pedepsirea băncilor pentru ce li se întâmpla. În momentul acesta vin să negocieze cu băncile ca să-și continue relația contractuală în condiții mai bune, adaptate situației lor. Principalul câștig este că o parte dintre instituțiile financiar-bancare au înțeles cum să reacționeze atunci când clienții lor au o nevoie. Băncile și-au personalizat relația cu consumatorii, iar abordarea de tip personal banking prinde tot mai mult.

După opt ani (n.n. în care au avut loc peste 4.200 de negocieri între consumatori și bănci, încheiate cu împăcarea părților în 90% dintre cazuri), rolul CSALB este determinant în rezolvarea conflictului dintre  cele două părți. Totodată, peste 500 de procese în instanță s-au rezolvat amiabil în cadrul Centrului.”

Doi parlamentari au depus un proiect de lege la Senat prin care Banca Națională a României ar trebui să preia atribuțiile de protecție a consumatorilor, devenind astfel autoritatea națională competentă cu protecția consumatorilor de produse și servicii financiar-bancare. De ce este important ca BNR să preia aceste responsabilități și ce justifică acest demers?”

E o chestiune care ține, în primul rând de o abordare la nivel european. Din 17 bănci centrale din UE care au în statut supravegherea prudențială, 10 au și protecția consumatorilor. După 2008-2009 a fost foarte clar că problemele legate de protecția consumatorului pot să afecteze stabilitatea financiară. Și atunci, această chestiune intră pe teritoriul băncilor centrale. Iar Banca Centrală Europeană a spus de fiecare dată când a emis un aviz, că este un avantaj, din perspectiva protecției consumatorului și asigurării stabilității financiare, ca o bancă centrală să aibă și  atribuții de supraveghere prudențială. Este important de menționat că niciodată BNR nu a avut atribuții de protecție a consumatorului. Circulau în spațiul public opinii că am avut aceste atribuții și le-am transferat către ANPC după 2008. Actualul statut al Băncii Centrale este din 2004 și nu prevede acest lucru. Au fost mereu consumatori care s-au adresat BNR să le rezolve diferite probleme, iar de la Banca Centrală au fost așteptări să se implice în protecția consumatorilor, fiind chiar blamată că nu o face. Motivul a fost că nu avem capacitatea legală să ne implicăm. Banca Națională a României e pregătită să preia atribuțiile privind protecția consumatorilor de produse financiar-bancare dacă Parlamentul va decide acest lucru și va legifera.”

Aș vrea să vorbim și despre cum se raportează consumatorii la bănci și la negocierea cu băncile, în cadrul CSALB.”

Cunoștințele financiare pe care le au consumatorii și informațiile la care au acces sunt încă foarte diferite. Modul în care își organizează situația financiară personală este extrem de divers, în continuare. Un motiv în plus ca abordarea pe care o avem să fie una personalizată. Cu toate acestea, multora încă le lipsește înțelegerea practică a dialogului cu banca. Au citit despre bănci, despre cazuri rezolvate în cadrul CSALB, au discutat cu alți consumatori, dar le lipsește interacțiunea cu banca.

Am observat o reducere a numărului solicitărilor pentru creditele în CHF. De-a lungul timpului consumatorii au văzut că inclusiv în instanță judecătorii au pronunțat soluții diverse, iar problema nu putea fi tranșată în alb sau negru.

La fel este situația multor oameni care, dacă ar da băncile în judecată nu ar avea câștig de cauză, deoarece contractele lor respectă legislația. De fapt, acești consumatori au nevoie de un sprijin din partea băncilor în ajustarea contractului de credit, nu de un proces costisitor, care să dureze câțiva ani. Iar acest sprijin l-au obținut de-a lungul anilor prin negociere, în cadrul CSALB. Din fericire, în multe cazuri băncile au fost deschise în a găsi soluții și au dorit rezolvarea problemelor apărute în derularea acestor credite.

Odată cu disponibilitatea unor bănci de a negocia, a crescut și exigența consumatorilor față de băncile care au rămas mai inflexibile. În ultima vreme am avut discuții cu consumatori care spuneau: dacă nu sunt ascultat de creditor, îmi refinanțez împrumutul și mă duc la altă bancă.

Facebook Comments
Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Uncategorized

Infinix Mobility intră pe piața din România

Publicat

pe

De

București, România – Infinix Mobility, brand emergent care proiectează, produce și comercializează un portofoliu generos de produse sub brandul Infinix, a ajuns și în România. Fondată în 2013, compania se concentrează pe dezvoltarea de tehnologii de ultimă generație, în special telefoane mobile, proiectate cu meticulozitate pentru a oferi clienților performanță și stil.

Infinix a reușit să ofere an de an produse și soluții cu adevărat interesante. În anul 2022, compania a lansat primul telefon din industrie cu încărcare la 180W Thunder Charge, iar în anul 2021 au lansat primul telefon din industrie cu încărcare la 160W. În anul 2019, Infinix a ocupat locul 26 în Top 100 Most Admired Brand in Africa și a deschis primul concept store Infinix Park în Maroc.

Infinix activează deja în 8 regiuni și peste 70 de tări din toată lumea: Brazilia, Columbia, Indonezia, Filipine, Thailanda, Egipt, Pakistan, Tunisia, Maroc, Algeria, Nigeria, Kenya, Uganza, Tanzania și multe altele. În 2023 s-au vandut 40 de milioane de telefoane la nivel global, inclusiv la operatorii de telefoane mobilă.

Infinix se angajează să ofere clienților acces la tehnologie de vârf la prețuri accesibile, completate de un design contemporan și vibrant. Inovația constantă, împreună cu politica de prețuri competitive, design-ulatrăgător și specificațiile de încredere au fost pilonii esențiali ai succesului său pe piețele emergente.

Infinix Mobility produce o gamă variată de smartphone-uri, inclusiv modele de buget, modele mid-range și modele high-end, pentru a satisface diferite nevoie și preferințe ale utilizatorilor. Telefoanele Infinix se impart în patru categorii: Zero Series, Note Series, Hot Series și Smart Series.

De asemenea, în portofoliul lor se regăsesc și căști, ceasuri inteligente, televizoare, laptop-uri, accesorii pentru telefoane și multe altele.

Cu o orientare puternică către inovație și feedback-ul activ al clienților, Infinix continuă să dezvolte produse care să satisfacă nevoile și dorințele în continuă schimbare ale pieței, consolidându-și reputația ca unul dintre liderii în domeniul tehnologiei mobile pe piețele emergente.

Infinix introduce astazi în România cinci modele: Infinix Smart 8, Infinix Hot 40i, Infinix Hot 40 Pro , Infinix Note 40 si Note 40 Pro .

Infinix Smart 8 Dual SIM costă 449 RON și se evidențiază prin designul său atrăgător și disponibilitatea în patru culori vibrante: Timber Black, Galaxy White, Shiny Gold și Crystal Green. Cu un ecran generos de 6.6 inch și rezoluție HD, te vei bucura de o experiență vizuală captivantă, fie că navighezi pe internet sau urmărești conținut multimedia, iar opțiunile de rată de refresh de 90Hz garantează o fluiditate fără compromisuri în interacțiunea cu telefonul.

Infinix Smart 8 este echipat cu o baterie masivă de 5000mAh, care asigură o autonomie impresionantă și se încarcă la 10W folosind încărcătorul oferit în pachet. De asemenea, telefonul este echipat cu o cameră foto de 13MP, ca să surprinzi cele mai importante momente din viața ta.

Infinix Hot 40i este un smartphone dual-SIM 4G cu un preț de pornire de 599 lei pentru versiunea de 4GB RAM si 128GB de stocare sau 749 lei pentru versiunea cu 8GB RAM si 256GB stocare. Este oferit în culorile Palm Blue, Starlit Black, Horizon Gold și Starfall Green.

Partea hardware este compusă dintr-un SoC UNISOC T606 alături de 4GB/8GB RAM și 128GB/256GB de stocare, un ecran IPS de 6.56 inch HD+ cu 90Hz și spectru de culoare DCI-P3.

Infinix Hot 40i iese în evidență în acest segment de preț prin camera foto de 50MP cu AI și camera frontală de 32MP, bateria de 5000mAh cu încărcare rapidă la 18W, dar și prin jack-ul audio, slotul de card microSD până la 1TB și NFC-ul integrat.

Infinix Hot 40 Pro este un smartphone de 999 RON disponibil în culorile Palm Blue, Horizon Gold, Starlit Black și Starfall Green.

Cu un procesor puternic MediaTek Helio G99 și GPU Mali-G57 MC2, Infinix Hot 40 Pro oferă performanțe avansate pentru o experiență fluidă și fără întreruperi. Cu o arhitectură de 6nm și un CPU octa-core cu o viteză de până la 2.2GHz, acest telefon este pregătit să facă față oricăror cerințe, de la jocuri intense la multitasking rapid.

Camera principala de 108MP este acompaniată de un senzor macro de 2MP, astfel că poți fotografia momente importante din viată și să te distrezi cu camera macro.

Cu o capacitate generoasă de 5000mAh, bateria oferă o autonomie suficientă pentru a rămâne conectat o zi întreagă cu telefonul, iar încărcarea rapidă la 33W va reduce timpul petrecut la priză.

De asemenea, ecranul IPS LTPS de 6.78 inch și rezoluție FHD+ 1080×2460, oferă imagini clare și vibrante, cu un raport ecran-corp de 90.7% și o luminozitate de 500nit standard sau 1300 peak. Spațiul de stocare este de 128GB sau 256GB alături de 8GB RAM ce se pot extinde până la 16GB RAM, iar stocarea poate fi extinsă prin utilizarea unui card microSD de maxim 1TB.

Infinix Hot 40 Pro rulează interfața XOS 13.5, intuitivă și personalizabilă pentru o experiență de utilizare îmbunătățită.

Infinix Note 40 Pro Dual SIM este cel mai puternic telefon disponibil oficial în România cu un preț de 1499 LEI și este oferit în culorile Obsidian Black și Titan Gold.

Performanțele telefonului sunt date de platforma Dimensity 7020 cu procesor octa-core, ecranul AMOLED cu rezoluție HD+ și 120Hz pentru gaming la superlativ, dar și de camera foto de 108MP cu senzor 1/1.67inch cu OIS.

Camera foto este formată din senzorul principal de 108MP cu dimensiunea de 1/1.67 inch, 6 lentile cu f/1.75, OIS și AF, dar și alți doi senzori de 2MP fiecare. Camera frontală este o unitate 32MP cu senzor de 1/3.1 inch, 5 lentile cu f/2.2 și filmare Full HD.

Spațiul de stocare de 256GB nu este doar generos ci si rapid, fiind utilizate memorii UFS 2.2, iar cei 8GB RAM sunt de tipul LPDDR4X.

In plus, AMOLED de 6.78 inch și rezoluție FHD+ 1080×2436 oferă imagini clare și vibrante, cu un raport ecran-corp de 89.8% și o luminozitate de 500nit standard și 1300nits peak.

Un derivat mai accesibil este Infinix Note 40 oferit la prețul de 1199 RON, păstrând o parte din caracteristicile inovatoare ale modelului Note 40 Pro. Ecranul AMOLED de 6.78 inch cu un raport corp-ecran de 89.9% oferă un spațiu generos de vizualizare, dar și imagini vibrante cu un negru profund și 120Hz pentru o experiență în jocuri premium.

Fiind un telefon orientat către performanțe generale în gaming deosebite, Note 40 este proiectat în jurul platformei Mediatek Helio G99 Ultimate cu până la 8GB RAM și până la 256GB de stocare UFS 2.2.

Infinix Note 40 păstrează de la versiunea Pro inclusiv camera foto, difuzoarele JBL stereo și protecția pentru apă și praf de tipul IP54.

De asemenea, seria Note conține în pachet o husă specială cu MagCharge din piele sintetică, dar și un încărcător wireless dedicat la 20W, special conceput pentru telefoanele Infinix, pe lângă încărcătorul de rețea clasic.

Telefoanele Infinix pot fi găsite evomag, eMAG, PC Garage și cel.ro

 

 

Facebook Comments
Citeste in continuare

Uncategorized

Samsung dezvăluie gama anului 2024 de televizoare AI TV și inaugurează o nouă eră a televizoarelor cu inteligență artificială

Publicat

pe

De

Produsele din 2024 oferă o experiență de divertisment de nivel superior datorită procesoarelor avansate și funcțiilor performante, bazate pe inteligență artificială

București, România – 25 aprilie – Samsung Electronics a prezentat o analiză detaliată a gamei sale de televizoare și soundbar-uri pentru anul 2024 la evenimentul Unbox & Discover, evidențiind cele mai recente modele Neo QLED 8K și 4K, televizoare OLED și soundbar-uri. Având titlul de cel mai important producător de televizoare din lume timp de 18 ani consecutivi, produsele prezentate de Samsung în cadrul evenimentului îmbunătățesc experiența de divertisment la domiciliu cu o serie de soluții puternice, ghidate de inteligența artificială.

Ne străduim să explorăm noi orizonturi în ceea ce privește divertismentul la domiciliu, integrând inteligența artificială în moduri care depășesc experiențele de vizionare tradiționale. Gama noastră din acest an este o mărturie a angajamentului nostru față de inovație, oferind produse care nu numai că oferă experiențe de vizionare excepționale, ci contribuie și în mod semnificativ la stilurile de viață ale consumatorilor noștri”, declară SW Yong, președinte și sef al diviziei Visual Display Business de la Samsung Electronics.

Îmbunătățind experiența cu Neo QLED 8K: Claritate, Sunet și Inteligență

Neo QLED 8K se remarcă ca vârful de gamă al celei mai recente linii de televizoare de la Samsung, fiind echipat cu procesorul avansat NQ8 AI Gen3, care reprezentă un salt semnificativ în tehnologia AI TV. Acest procesor include o Unitate de Procesare Neurală (NPU) care oferă o viteză de două ori mai mare decât predecesorul său, împreună cu o creștere de opt ori a rețelelor neurale, de la 64 la 512– asigurând o experiență de vizionare excepțională, cu detalii clare, indiferent de sursa de input.

Fiecare cadru pe Neo QLED 8K este o bucurie pentru ochi, datorită tehnologiei sale de imagine condusă de inteligența artificială. Acesta scoate în evidență cele mai subtile detalii cu o claritate și naturalețe remarcabile, de la expresiile faciale până la cele mai fine nuanțe. Cu 8K AI Upscaling Pro, emisiunile și filmele preferate ale utilizatorilor sunt transformate pentru a se apropia cât mai mult de afișajul 8K, permițându-le să se bucure de nivelul de detalii și claritate a imaginii care depășesc televizoarele 4K tradiționale. În plus, AI Motion Enhancer Pro face acțiunile rapide mai fluide și mai clare – fanii sportului vor aprecia – în timp ce Real Depth Enhancer Pro adaugă o adâncime realistă imaginii și atrage privitorii în fiecare scenă de fiecare dată. Toate aceste caracteristici se combină pentru a redefini experiența pe un ecran mare, stabilind un nou standard în imersiunea vizuală.

Neo QLED 8K oferă, de asemenea, sunet precis, alimentat de tehnologia audio AI. În acest an, Active Voice Amplifier Pro excelează în extragerea dialogului din zgomotul de fundal, asigurându-se că fiecare cuvânt este clar. Object Tracking Sound Pro îmbunătățește, de asemenea, experiența audio prin sincronizarea sunetului cu acțiunea de pe ecran, creând o experiență de vizionare mai dinamică și captivantă. Adaptive Sound Pro rafinează și mai mult experiența audio prin ajustarea inteligentă a sunetului la conținut și la acustica încăperii, oferind un sunet cu adevărat bogat și realist.

Neo QLED 8K include și caracteristici AI care înțeleg și se adaptează nevoilor utilizatorului. Modul Auto Game AI intră în acțiune în timpul sesiunilor de joc, optimizând imaginea și sunetul pentru o experiență de gaming și mai captivantă și imersivă. Modul AI Customization ajustează imaginea pentru fiecare scenă în funcție de preferințele utilizatorului, în timp ce Modul Energy AI economisește energie fără a compromite calitatea imaginii. Neo QLED 8K este prin urmare ușor de utilizat, personalizabil și eficient energetic pentru toate nevoile de divertisment.

Disponibil în două modele, QN900D și QN800D, și în dimensiuni de 65, 75 și 85 de inci, gama Neo QLED 8K promite o experiență de vizionare de neegalat, stabilind noi standarde în categoria premium a ecranelor mari.

Funcții inteligente cu sistemul de operare Samsung Tizen pentru integrare și personalizare îmbunătățită

În 2024, ecranele AI Samsung sunt gata să redefinească experiența utilizatorului prin conectivitate avansată și o suită de funcții inteligente, aplicații și platforme. Cu ajutorul sistemului de operare puternic Tizen OS, aceste inovații au creat un ecosistem conectat, personalizat și sigur. Astfel, dispozitivele se integrează fără efort în lumea digitală a utilizatorilor, oferindu-le o experiență optimizată și centralizată.

Televizoarele Samsung cele mai recente sunt concepute să se conecteze imediat la un ecosistem inteligent odată ce sunt configurate. În momentul în care utilizatorii își pornesc noul televizor Samsung, acesta recunoaște și se conectează automat la rețelele și dispozitivele existente, printr-o simplă notificare pe smartphone-urile lor. Această configurare fără efort se extinde la toate dispozitivele Samsung din casă, precum și la electrocasnicele și dispozitivele IoT de la terțe părți, datorită compatibilității cu HCA și Matter. Acest lucru elimină necesitatea unor hub-uri suplimentare, permițând gestionarea directă de pe ecran a tuturor dispozitivelor, de la iluminat la senzori de securitate.

Televizoarele Samsung din linia din 2024 aduc, de asemenea, integrarea cu smartphone-urile utilizatorilor. Utilizatorii trebuie să apropie smartphone-ul de televizor pentru a activa Smart Mobile Connect, transformând astfel dispozitivul într-o telecomandă universală pentru televizor și pentru electrocasnicele conectate. În plus, în 2024, utilizatorii își pot folosi smartphone-urile ca și controlere de gaming, având o interfață personalizabilă și feedback haptic, oferindu-le o experiență de joc excelentă.

În afara conectivității, televizoarele inteligente Samsung din 2024 oferă, de asemenea, o experiență extrem de personalizată prin aplicațiile și platformele pe care le includ. Prin adăugarea celor mai recente widget-uri, ecranele televizoarelor devin acum tablouri de bord personalizate care permit utilizatorilor să monitorizeze cu ușurință starea casei, fluxurile de camere, consumul de energie, actualizările meteorologice și multe altele. De asemenea, Samsung introduce Samsung Daily+, o platformă inteligentă pentru acasă unificată care adună o gamă variată de aplicații, categorizându-le în SmartThings, Health și Workspace, fiecare cu scopul de a îmbunătăți diferite aspecte ale stilului de viață al utilizatorilor.

Securitatea este fundamentală, iar cu Samsung Knox, fiecare caracteristică, aplicație și platformă beneficiază de protecție, permițând ca experiențele conectate să rămână private și sigure.

O gamă extinsă pentru toate nevoile de divertisment: Neo QLED 4K, OLED și dispozitive audio

În acest an, Samsung prezintă o gamă extinsă și îmbunătățită de televizoare și dispozitive audio, create pentru a oferi consumatorilor o varietate mai mare de opțiuni pentru a se potrivi cu diferitele lor stiluri de viață și preferințe. Această gamă cuprinzătoare subliniază angajamentul Samsung față de inovație și abordarea  centrată pe consumator.

Gama Neo QLED 4K din 2024 aduce inovații de vârf de la cele mai recente televizoare flagship Neo QLED 8K, îmbunătățind experiența de vizionare cu caracteristici revoluționare alimentate de procesorul NQ4 AI Gen2. Acest cip avansat dă viață aproape oricărui conținut, redându-l într-o rezoluție uimitoare de 4K. Îmbunătățit de Real Depth Enhancer Pro și Quantum Matrix Technology, ecranul asigură un contrast impecabil chiar și în scenele complexe. Cu primul ecran validat Pantone pentru precizia culorilor și Dolby Atmos pentru o experiență audio captivantă, Neo QLED 4K ridică standardul în ceea ce înseamnă experiența 4K UHD. Neo QLED 4K va fi disponibil în dimensiuni cuprinse între 43 și 98 de inci.

Samsung introduce, de asemenea, primul OLED fără reflexii din lume, eliminând reflexiile inutile și păstrând în același timp negrul profund și imaginile clare în orice condiții de iluminare. Cu ajutorul aceluiași puternic procesor NQ4 AI Gen2 ca și gama Neo QLED 4K, televizoarele OLED Samsung vin cu caracteristici precum Real Depth Enhancer și OLED HDR Pro, îmbunătățind experiența de vizionare prin calitatea imaginii.

În plus, cu caracteristici precum Motion Xcelerator 144Hz, asigurând mișcări fluide și rate de răspuns rapide, televizoarele OLED Samsung sunt alegerea potrivită când vine vorba de gaming. Completate de design-uri elegante, aceste televizoare OLED oferă o experiența de vizionare excelentă. Disponibile în două modele – S95D și S90D – cu dimensiuni cuprinse între 48 și 83 de inci, există o potrivire perfectă pentru fiecare casă.

În lista din 2024 se află și cel mai recent soundbar din gama, Q990D, care se remarcă printr-un setup de 11.1.4 canale cu Dolby Atmos wireless. Acest model vine cu o serie de caracteristici care atestă poziția de lider a Samsung în calitate de cea mai bine vândută marcă de soundbar-uri din lume în ultimii 10 ani, incluzând inovații precum Sound Grouping pentru un sunet complet, care umple încăperea, și o opțiune pentru ascultare personală care permite utilizatorilor să se bucure de conținutul lor prin difuzoarele din spate fără a-i deranja pe ceilalți.

Soundbar-urile ultra- slim S800D și S700D continuă să ofere o calitate excepțională a sunetului într-un design incredibil de subțire și compact. În plus, toate soundbarurile Samsung vin cu tehnologii audio avansate precum Q-Symphony, care integrează perfect televizoarele și soundbarurile Samsung pentru o experiență sonoră deosebită.

În final, Samsung a dezvăluit noul Music Frame, combinând sunetul premium cu un design artistic inspirat de The Frame. Acest dispozitiv versatil permite utilizatorilor să afișeze imagini personale sau opere de artă în timp ce se bucură de sunet wireless cu funcții inteligente. Indiferent dacă este folosit ca un dispozitiv independent sau cuplat cu un televizor și un soundbar, Music Frame promite o experiență audio îmbunătățită care completează orice spațiu.

Ofertă specială de precomandă, valabilă în perioada 24 aprilie – 14 mai 2024

Televizoarele din noua gamă Samsung a anului 2024 vor fi disponibile pentru precomandă atât în magazinul online Samsung, cât și la parteneri, în perioada 24 aprilie – 14 mai 2024.

La achiziția oricărui model din noua serie 2024, Samsung AI TV: Neo QLED 8K, Neo QLED 4K, OLED dar şi The Frame de pe samsung.com/ro, utilizatorii vor primi un soundbar pereche și vor plăti doar preţul televizorului. În plus, oferta include şi alte beneficii, valabile la comenzile de pe site, precum discount instant prin programul Rabla-Samsung, livrare gratuită, 24 rate fără dobândă, puncte Samsung Rewards valabile la viitoare comenzi pe site şi rame incluse pentru The Frame.

Pentru mai multe informații sau pentru a precomanda produsele Samsung AI TV, vă invităm să vizitați samsung.com/ro.

Despre Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiră lumea și modelează viitorul cu idei și tehnologii transformative. Compania redefinește lumea televizoarelor, smartphone-urilor, dispozitivelor purtabile, tabletelor, electrocasnicelor, sistemelor de rețea și soluțiilor de memorie, Sistem LSI, producției de semiconductori și soluțiilor LED, oferind o experiență conectată fluentă prin ecosistemul său SmartThings și colaborarea deschisă cu partenerii. Pentru ultimele știri, vizitați Samsung Newsroom la adresa news.samsung.com/ro .
 

Facebook Comments
Citeste in continuare

Uncategorized

Înainte de executarea silită băncile trebuie să-și ajute clienții să depășească situațiile care au generat neplata. Rolul CSALB va crește

Publicat

pe

De

24 aprilie, București. Băncile sunt obligate pentru toate tipurile de credite să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează întârzieri la plată mai mari de 90 de zile. Măsurile de restructurare trebuie să țină cont de situația consumatorului și să includă refinanțare, amânare sau suspendare a plății ratelor, schimbarea ratei dobânzii, conversii valutare sau iertare parțială de datorie. Măsurile sunt incluse în Ordonanța de urgență a Guvernului nr.15/2024 (prevăzute inițial în OUG nr. 52/2016 privind creditele ipotecare). Totodată, acestea reprezintă tipuri de soluții pe care conciliatorii le propun în cadrul negocierilor consumatori-bănci încă din 2016, în concilierile desfășurate la Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB). Din acest motiv, obligația legală adoptată de puțin timp ar putea crește numărul soluționărilor amiabile în cadrul CSALB, atât pentru creditele care au potențial de a fi executate silit, cât și în cazul celor aflate deja în executare.

Iată o parte dintre temele dezbătute în al treilea episod din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitați Ciprian Chiorean și Mircea Stroe, într-o discuție moderată de Vasile Coman.  

| PODCAST CSALB |  https://www.youtube.com/watch?v=rNPCeKxwZbY 

Este al 4-lea sezon de interviuri la care participă top managementul sistemului bancar și experți din domeniul juridic. În 2023 și în acest an, jurnaliști reputați din domeniul economic sunt invitați să dezbată principalele subiecte din banking, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB). În 2024 analizăm noutățile și impactul lor în piața financiar-bancară, precum și relația consumatorilor cu instituțiile de credit, dar și cu finanțele personale, într-un context socio-economic volatil și imprevizibil.

Anul 2024 a debutat cu o modificare legislativă importantă, pozitivă pentru consumatori și care va consolida relația acestora cu băncile. Ordonanța de urgență a Guvernului nr.15/2024 prevede obligația pentru creditori să facă dovada că au încercat să restructureze creditele pentru care consumatorii nu au mai putut plăti și au ajuns în faza de executare silită. Astfel, banca trebuie să ia măsuri concrete de îmbunătățire a relației contractuale cu clientul care întâmpină dificultăți de plată, înainte de a iniția executarea garanțiilor. Chiar dacă băncile veneau și până la apariția acestei ordonanțe cu măsuri de redresare și restructurare, actul normativ evidențiază în mod distinct această obligație. Vestea este bună atât pentru consumatori, cât și pentru bănci, deoarece nicio instituție de credit nu-și dorește să aibă clienți aflați în executare silită. Orice client neperformant înseamnă costuri suplimentare pentru o bancă: cu constituirea de provizioane, cu cheltuieli de executare, cu administrarea acestor credite neperformante.

Băncile sunt interesate să aibă clienți sănătoși financiar, iar relația client-bancă este una de parteneriat. Interesul băncii este de a soluționa cât mai rapid orice fel de situație cu potențial conflictual. De multe ori facem acest lucru prin intermediul CSALB și observăm că relația consumator-bancă s-a așezat mult față de acum 15 ani. O contribuție decisivă în această relație o are o mai bună înțelegere a contractelor și a clauzelor contractuale. ”

„Anticipați cumva vreo modificare provocată de această modificare legislativă? Vor fi mai multe înțelegeri amiabile în cadrul CSALB pentru a se evita cazurile de executare silită? ”

 Cu siguranță că va exista o mai mare deschidere spre așezarea părților la masa negocierii, înainte de a ajunge la o situație conflictuală. Iar CSALB oferă cadrul pentru un astfel de dialog. Oamenii au înțeles că este necesară o soluționare mai rapidă a diferendelor pe care le au cu băncile, mai ales dacă problemele lor au ajuns în instanță. Din păcate, sistemul juridic nu permite o soluționare a acestor cazuri într-un termen mai scurt de 12-24 de luni. Pe de altă parte, timpul mediu de soluționare în cadrul CSALB este de doar 25 de zile.

Ca să înțelegeți de ce există dorința consumatorilor de a-și rezolva nemulțumirile cu băncile pe cale amiabilă, vă dau două exemple relevante: am avut dosare de conciliere în care consumatorii au fost magistrațicare au venit cu cereri către CSALB. Cu alte cuvinte, beneficiile concilierii au ajuns să fie înțelese inclusiv de către unii reprezentanți ai sistemului judiciar. Magistrații au înțeles că, în ciuda faptului că sunt mult mai familiarizați cu instanțele de judecată, au mai mult de câștigat într-o procedură alternativă la instanță, derulată în cadrul CSALB. Mai mult, am conciliat și consumatori care veneau din sistemul bancar, dar aveau disfuncționalități în relație cu banca, unii având chiar calitatea de salariați ai băncii respective.

n avantaj pentru care executările silite sau procesele din instanță ajung să fie soluționate la CSALB este că, în aceste cazuri, pretențiile părților sunt deja exprimate. Se cunoaște exact nivelul datoriei, așteptările instituției de credit cu privire la termenul de plată, cât este dispus consumatorul să plătească. Evident, când se ajunge la executarea silită există și un grad de frustrare pentru că s-au parcurs niște etape și ne-am putea lovi de diverse orgolii sau ambiții. Dar, în general, există o mai mare disponibilitate din partea părților de a accepta un compromis.

„CEC Bank este fosta Casă de Economii, cu o bună poziționare în mediul rural și, fiind o bancă de stat, oamenii au păstrat încrederea în această instituție. Considerați că această percepție este un atu al băncii?

Cele peste 1.000 de unități bancare la nivel național și 1.300 de ATM-uri reprezintă cu siguranță un atu, în condițiile în care avem datoria morală față de români să facilităm incluziunea financiară, chiar și în zone unde celelalte bănci ajung mai greu. Încercăm să deservim inclusiv zone din mediul rural, unde, practic, singurul element de legătură cu lumea bancară este reprezentat de multe ori de o unitate sau un ATM CEC Bank. De aceea, vom menține această rețea, deși vedem că la nivelul pieței, la nivelul altor jucători din piață, tendința este de restrângere a unităților teritoriale.

Noi ne dorim în relația cu clienții să construim un mix între tehnologie și prezență umană, în condițiile în care oamenii s-au cam săturat să vorbească cu roboții. Luăm în calcul soluțiile digitale pentru că ne dorim să asigurăm un acces rapid la toate serviciile și produsele noastre, dar factorul uman rămâne foarte important.

CEC Bank a ajuns pe locul 3 în industria bancară cu o creștere de 35% a activelor față de anul anterior. Prin achiziția Fondului de Garantare a Creditului Rural, am devenit un grup bancar important. Acum lucrăm intens la înființarea unei societăți de asigurări. În toate proiectele punem accent pe interacțiunea umană, dorim să menținem în continuare posibilitatea ca toți clienții noștri să interacționeze cu un lucrător bancar. Evident că o astfel de creștere vine cu un risc asociat, iar cel mai mare pare a fi din zona fraudelor online.

Există în cadrul fiecarei bănci o categorie de clienți vulnerabili care nu sunt foarte familiarizați cu utilizarea unor instrumentelor digitale, neavând înțelegerea completă a fenomenului și atunci, ei devin ținte predilecte pentru infractorii informatici. Plățile instant, pe care majoritatea băncilor le utilizează, sunt vizate cel mai mult în fraudele online. De aceea, atenționăm mereu utilizatorii să nu îți dezvăluie PIN-ul și să nu acceseze link-uri neautorizate, fie că le primesc pe email sau prin sms.

*** 

  Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 17 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal).

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Știri noi din Mureș

SportO zi inainte

Beneficiile bonusurilor fără depunere în jocurile de noroc online

Popularitatea bonusurilor fără depunere în lumea jocurilor de noroc online este în continuă creștere. Aceste bonusuri oferă jucătorilor oportunitatea de...

EvenimentO zi inainte

Călătorii în siguranță cu NAVITEL – gadgeturi de top pentru mașina dumneavoastră

NAVITEL, lider în tehnologie auto, oferă o gamă largă de produse menite să vă ofere confort și siguranță în călătoriile...

Uncategorized2 zile inainte

Infinix Mobility intră pe piața din România

București, România – Infinix Mobility, brand emergent care proiectează, produce și comercializează un portofoliu generos de produse sub brandul Infinix, a...

Uncategorized2 zile inainte

Samsung dezvăluie gama anului 2024 de televizoare AI TV și inaugurează o nouă eră a televizoarelor cu inteligență artificială

Produsele din 2024 oferă o experiență de divertisment de nivel superior datorită procesoarelor avansate și funcțiilor performante, bazate pe inteligență...

Exclusiv2 zile inainte

Cooperarea Internațională și Interinstituțională în Combaterea Traficului Ilicit de Mărfuri 22 aprilie 2024, București, România

Țigaretele și bunurile contrafăcute se numără printre cele mai traficate produse la frontierele țării. Contrabanda şi comercializarea produselor contrafăcute sunt...

Exclusiv2 zile inainte

PUMA PALERMO LANSEAZĂ O NOUĂ COLECȚIE

Herzogenaurach, Germania, 6 martie 2024 – Colecția PUMA Palermo se întoarce acasă în capitala Siciliană pentru un nou sezon. Noii...

Uncategorized3 zile inainte

Înainte de executarea silită băncile trebuie să-și ajute clienții să depășească situațiile care au generat neplata. Rolul CSALB va crește

24 aprilie, București. Băncile sunt obligate pentru toate tipurile de credite să demonstreze că au încercat restructurarea datoriilor care înregistrează...

Uncategorized4 zile inainte

TikTok sărbătorește Ziua Internațională a Cărții alături de comunitatea #BookTok din România

Cu ocazia Zilei Internaționale a Cărții, TikTok lansează un efect AR disponibil în aplicație, care să aducă împreună iubitorii de...

Uncategorized4 zile inainte

Studiu Reveal Marketing Research în parteneriat cu Up România despre comportamentul alimentar al românilor: 7 din 10 români intenționează să arunce mai puțină mâncare la gunoi

Cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research în parteneriat cu Up România și-a propus să identifice atitudinile și comportamentele...

Este important să aleg un terapeut cu care să mă simt confortabil? Este important să aleg un terapeut cu care să mă simt confortabil?
Viața în Mureș5 zile inainte

Este important să aleg un terapeut cu care să mă simt confortabil?

În călătoria fiecărei persoane către autocunoaștere și vindecare, alegerea terapeutului potrivit este o piatră de temelie. Este un drum care...

UncategorizedO săptămână inainte

Agenția de creație DDB România semnează prima campanie de imagine a grupului de companii PPC din România

București, 15 aprilie 2023 – Agenția de creație DDB România anunță semnarea primei campanii de imagine a Grupului Public Power...

EvenimentO săptămână inainte

Mașini noi, cu livrare rapidă, direct de pe Autovit.ro.

Peste 1200 de oferte, 30 de mărci cu garanție de până la 7 ani și motorizări eligibile pentru Programul Rabla...

EvenimentO săptămână inainte

B.D.G. Import își extinde portofoliul prin parteneriatul cu William Grant & Sons

D.G. Import a încheiat 2023 cu o cifră de afaceri de 365 milioane lei Compania estimează că veniturile generate de...

UncategorizedO săptămână inainte

Conexiuni adevărate: Heineken® și Bodega lansează “The Boring Phone”

Heineken® și brand-ul american și retailer-ul Bodega au lansat „The Boring Phone” care își propune să ajute oamenii să realizeze...

UncategorizedO săptămână inainte

La East European Comic Con, viitorii artiști vizuali primesc feedback relevant de la ECHO School

București, 17 aprilie 2024 – ECHO School, primul program de facultate în dezvoltarea jocurilor video din România, anunță participarea sa...

Administrație locală2 săptămâni inainte

Beneficiile unei evaluari periodice a vederii

Evaluarea periodica a vederii are o serie de beneficii importante pentru calitatea vietii, asadar ea trebuie privita ca o prioritate...

Știrile Săptămânii