Uncategorized
Premieră în peisajul imobiliar românesc

Peste 20 milioane de Euro investite pentru Faza II a proiectului YUNITY Park: pădure urbană, promenadă etajată și energie regenerabilă
București, 23 noiembrie 2023 – Genesis Property anunță finalizarea lucrărilor la Faza II a proiectului YUNITY Park – o premieră în peisajul imobiliar românesc și unul dintre cele mai inovatoare parcuri de birouri din România.
Faza II a proiectului presupus o investiție de 20 de milioane de euro si dispune de o pădure urbană de 1.000 de metri pătrați ce contribuie la absorbția a peste 5 tone de CO2 anual, un amfiteatru în aer liber, cu o capacitate de 1.500 de persoane, 2.000 de metri de alei pietonale și promenadă etajată, oglinzi de apă în trepte, spații creative pentru întâlniri, arhitectură fluidă și design biofilic ce transpun nevoia omului de integrare cu natura.
Facilitățile pe care YUNITY Park le pune la dispoziție reprezintă o schimbare de paradigmă a felului în care oamenii se raportează la viața de birou, în special într-o lume post-pandemică în care calitatea vieții este extrem de importanta, iar echilibrul între viața profesională și cea personală este un factor major prin care se decide alegerea unui loc de muncă.
Liviu Tudor, președintele Genesis Property, a declarat: „YUNITY Park marchează începutul unei noi ere în designul spațiilor de lucru. Nu este vorba doar despre un birou tradițional, ci despre crearea unui spațiu public, special conceput ca o extensie sustenabilă a mediului de lucru. Vrem să rescriem felul în care muncim, să schimbăm paradigma spațiilor de lucru, iar YUNITY Park este un model pentru viitor, punând accent pe responsabilitatea ecologică, flexibilitatea aranjamentelor de lucru și eficiența de cost”.
Pe lângă aceste elemente gândite în special pentru bunăstarea oamenilor, infrastructura proiectului include și componente proiectate pentru a reduce costurile utilităților pentru zonele comune, ceea ce va aduce beneficii financiare directe companiilor chiriașe. Printre acestea, cele mai importante sunt un bazin de retenție a apelor pluviale care asigură irigarea întregului parc, sisteme inteligente și eficiente energetic LED pentru iluminatul nocturn și o rețea de peste 1.000 de panouri fotovoltaice instalate pe acoperișul clădirilor din campus. Aceste panouri produc 12% din consumul de energie al întregului parc, iar din luna februarie 2023 și până astăzi, cantitatea de CO₂ redusă este de 317 tone, au fost salvați 17.196 de copaci și a fost redusă o cantitate de cărbune de 128 tone.
„Acest parc nu este doar un spațiu verde, ci o structură complexă, echivalentă cu o investiție în două clădiri de birouri. Pe lângă pădurea urbană, am integrat 4.000 de metri pătrați de panouri fotovoltaice, care produc mai mult decât necesarul de energie pentru întreținerea spațiilor verzi. În contextul actual, _companiile caută soluții pentru a reduce costurile și suprafața birourilor închiriate, însă menținând un nivel înalt de productivitate și de calitate a spațiilor. YUNITY Park răspunde acestor nevoi, stabilind un nou standard în industria imobiliară”, adaugă Liviu Tudor.
Investiția totală în transformarea YUNITY Park va depăși 50 milioane Euro, cu termenul de livrare final în Q3, 2024.
Genesis Property este primul dezvoltator imobiliar din România care s-a alăturat alianței UN Global Compact. Clădirile din portofoliu sunt certificate BREEAM Very Good din 2013 și sunt în proces de obținere a certificării BREEAM Outstanding. YUNITY Park ajunge să îndeplinească încă din acest an criteriile nZEB. Mai mult, toate cele șapte clădiri din YUNITY Park vor avea IMMUNE Building Standard™ – Resilient, cu 5 stele din 5, reflectând angajamentul Genesis Property pentru un mediu sănătos de lucru și de viață urbană.
„La Genesis Property, ne angajăm să construim nu doar clădiri, ci comunități sustenabile și inovatoare. YUNITY Park este punctul culminant al acestei viziuni, demonstrând angajamentul nostru față de un viitor în care spațiile de lucru sunt în armonie cu mediul și nevoile umane”, a declarat Liviu Tudor.
genesisproperty.net Despre Genesis Property
Genesis Property, cu o experiență de peste 20 de ani în industria imobiliară românească, este unul dintre cei mai importanți proprietari, dezvoltatori și operatori de clădiri de birouri clasa A. Deține și administrează YUNITY Park și West Gate Business District cu peste 150.000 mp GLA de spații de birouri ocupate de companii precum HP, Accenture, Ericsson, Garanti BBVA, Infineon, Luxoft, Yokogawa, Siemens și Alpha Bank, unde lucrează peste 15.000 de angajați. Genesis Property a inițiat și IMMUNE Building Standard™, un standard global care certifică reziliența clădirilor la amenințări pentru sănătate cum este pandemia de Covid-19. Genesis Property este dezvoltatorul primului campus studențesc privat din România, West Gate Studios. Pentru mai multe informații, accesați GenesisProperty.net / YunityPark.com
Uncategorized
Seria realme 14 Pro respectă în totalitate noile reglementări ale UE și oferă actualizari software timp de cinci ani

- Seria realme 14 Pro îndeplinește clasa A de clasificare energetică: Eficiență de top în ceea ce privește consumul de energie la încărcare și în standby.
- Seria realme 14 Pro este prima care dispune de o baterie mare de 6000mAh în segmentul său și va fi lansată oficial la MWC pe 3 martie.
- Începând cu seria 14 Pro, realme s-a angajat să ofere cinci ani de actualizări ale sistemului de operare pentru viitoarele sale modele de smartphone-uri
- realme va adopta ambalaje fără plastic pentru dispozitivele sale, începând cu seria 14 Pro.
București, România, 18 februarie 2025 – realme, brandul de smartphone-uri cu cea mai rapidă creștere la nivel global, anunță că seria realme 14 Pro respectă integral reglementările Uniunii Europene privind proiectarea ecologică, etichetarea energetică, Actul privind accesibilitatea (EAA) și securitatea cibernetică. Această serie îmbină eficiența energetică de clasă A, cel mai înalt rating din UE, cu un ambalaj 100% fără plastic, consolidând poziția realme ca lider în tehnologie durabilă, securitate și design incluziv, oferind o experiență optimizată pentru viitor.
Reglementările UE privind proiectarea ecologică și etichetarea energetică impun criterii stricte legate de durabilitate, posibilitatea de reparare și eficiența energetică. Seria realme 14 Pro respectă toate aceste standarde:
Transparență energetică: Seria realme 14 Pro atinge clasificarea energetică clasa A în Uniunea Europeană, validată prin teste riguroase ce confirmă un consum redus în standby (sub 0,5W) și o eficiență superioară a încărcării (peste 85%).
Baterie Titan cu autonomie extinsă: Seria realme 14 Pro respectă cerințele UE, garantând peste 1000 de cicluri de încărcare, menținând 80% din capacitatea inițială a bateriei pentru o durată de viață îndelungată. Datorită tehnologiei avansate Flex Pack, modelul realme 14 Pro+ oferă o capacitate cu 15% mai mare și o durată de viață a bateriei cu 20% mai lungă comparativ cu generația anterioară, menținând în același timp un profil subțire – realme 14 Pro are doar 7,55 mm grosime, iar realme 14 Pro+ sub 8 mm.
Design ultrarezistent: Telefoanele din seria realme 14 Pro se remarcă prin faptul că sunt certificate TÜV Rheinland, având ratingurile IP66, IP68 și IP69 pentru rezistență excepțională la praf și apă. Cele două modele au certificare militară de rezistență la șocuri, asigurând că pot rezista rigorilor vieții de zi cu zi și prelungind durata de viață a produsului.
Ambalaje fără plastic: realme va adopta ambalaje 100% fără plastic pentru seria 14 Pro și toate dispozitivele lansate după aceasta. Această inițiativă reduce emisiile de carbon cu aproximativ 67%.
Suport software extins: realme va furniza actualizări ale interfeței realme UI pentru seria realme 14 Pro timp de cinci ani de la încetarea comercializării, incluzând actualizări de securitate, corecturi și optimizări ale funcționalităților.
Pe lângă designul sustenabil, seria realme 14 Pro respectă pe deplin actul privind accesibilitatea (EAA) și securitatea cibernetică, asigurând o experiență optimizată pentru toți utilizatorii. Totodată, software-ul îndeplinește standardele europene privind securitatea cibernetică, oferind protecție avansată a rețelei, măsuri sporite pentru confidențialitatea datelor personale și funcții îmbunătățite de prevenire a fraudelor.
Seria realme 14 Pro va fi lansată oficial pe 3 martie la MWC, oferind un sistem de camere foto de nivel flagship. Printre inovațiile sale se numără un design sensibil la frig, care își schimbă culoarea, un teleobiectiv periscop cu zoom 120X și tehnologia MagicGlow Triple Flash, optimizată pentru capturi impresionante în condiții de lumină scăzută. Dispozitivele sunt echipate cu chipseturile performante Snapdragon® 7s Gen 3 și MediaTek Dimensity 7300, alături de o baterie Titan de 6.000 mAh, oferind o autonomie extinsă. Cu un rating IP69, această serie combină performanța avansată cu o durabilitate de excepție.
Uncategorized
Promovarea prin Google Ads pentru Afaceri: Ghid Complet

În era digitală, promovarea online este esențială pentru succesul oricărei afaceri. Google Ads este una dintre cele mai eficiente platforme de publicitate online, permițând companiilor să-și crească vizibilitatea și să atragă clienți noi. Acest articol explorează în detaliu beneficiile promovării prin Google Ads, strategiile de optimizare și sfaturi pentru maximizarea randamentului investiției (ROI).
Ce este Google Ads?
Google Ads este o platformă de publicitate online dezvoltată de Google, care permite afacerilor să afișeze anunțuri în motorul de căutare Google și pe rețeaua sa extinsă de site-uri partenere. Prin Google Ads, companiile pot crea reclame text, imagini, video sau responsive, direcționate către un public specific pe baza unor factori precum locația, interesele și comportamentul online.
Avantajele promovării prin Google Ads
1. Acces rapid la o audiență relevantă
Google Ads permite afacerilor să apară instantaneu în primele rezultate ale căutărilor relevante, eliminând nevoia de a aștepta luni de zile pentru rezultate organice prin SEO.
2. Control total asupra bugetului
Cu Google Ads, poți seta un buget zilnic și un cost pe clic (CPC) maxim, asigurându-te că nu depășești resursele financiare disponibile.
3. Targetare precisă
Poți direcționa anunțurile în funcție de:
- Cuvinte cheie relevante
- Locație geografică
- Demografie (vârstă, sex, venit, interese)
- Dispozitiv (desktop, mobil, tabletă)
4. Măsurare și optimizare în timp real
Google Ads oferă statistici detaliate despre performanța campaniilor, permițând ajustarea rapidă a strategiilor pentru a maximiza conversiile.
5. Flexibilitate în alegerea formatelor publicitare
Poți utiliza diverse tipuri de anunțuri, precum:
- Anunțuri de căutare (Search Ads)
- Anunțuri display (Display Ads)
- Anunțuri video (YouTube Ads)
- Anunțuri pentru cumpărături (Shopping Ads)
- Anunțuri pentru aplicații mobile
Cum să creezi o campanie eficientă în Google Ads
1. Definirea obiectivelor
Înainte de a începe o campanie, este esențial să definești obiectivul:
- Creșterea traficului pe site
- Generarea de lead-uri
- Creșterea vânzărilor
- Creșterea notorietății brandului
2. Alegerea tipului de campanie
Google Ads oferă mai multe tipuri de campanii, iar alegerea potrivită depinde de obiectivul tău:
- Campanii Search – ideale pentru atragerea clienților care caută activ produsele/serviciile tale.
- Campanii Display – utile pentru creșterea notorietății brandului prin reclame vizuale.
- Campanii YouTube – perfecte pentru storytelling și branding vizual.
- Campanii Shopping – potrivite pentru magazinele online.
3. Cercetarea și selecția cuvintelor cheie
Alegerea cuvintelor cheie potrivite este crucială pentru succesul campaniei. Utilizează Google Keyword Planner pentru a identifica termenii de căutare cu cel mai bun potențial.
4. Crearea anunțurilor atractive
Anunțurile trebuie să fie relevante și atractive. Câteva sfaturi:
- Folosește titluri clare și convingătoare.
- Adaugă beneficii specifice ale produsului/serviciului tău.
- Include un apel la acțiune puternic (ex: „Cumpără acum”, „Află mai multe”).
5. Setarea bugetului și a strategiilor de licitare
Google Ads permite mai multe strategii de licitare:
- Manual CPC – control total asupra costului pe clic.
- Maximizează clicurile – Google ajustează licitarea pentru a obține cât mai multe clicuri.
- ROAS (Return on Ad Spend) – optimizare automată pentru rentabilitate maximă.
6. Monitorizarea și optimizarea campaniei
Succesul unei campanii depinde de ajustările făcute în timp. Monitorizează:
- CTR (Click Through Rate)
- CPC (Cost per Click)
- Conversiile generate
- Bounce rate
Testarea A/B a anunțurilor poate ajuta la îmbunătățirea performanței prin compararea variantelor pentru a vedea care funcționează mai bine.
Greșeli comune în Google Ads și cum să le eviți
1. Alegerea greșită a cuvintelor cheie
Evită termenii prea generali sau irelevanți. Utilizează cuvinte cheie negative pentru a exclude traficul nedorit.
2. Neglijarea paginii de destinație
Chiar dacă ai o campanie bine optimizată, o pagină de destinație slabă poate reduce conversiile. Asigură-te că pagina este optimizată, rapidă și oferă o experiență bună utilizatorilor.
3. Buget neadecvat
Un buget prea mic poate limita vizibilitatea, în timp ce unul prea mare poate duce la cheltuieli inutile. Ajustează bugetul pe baza performanței.
4. Ignorarea testării și optimizării continue
O campanie Google Ads trebuie monitorizată constant. Testează diferite anunțuri, cuvinte cheie și strategii de licitare pentru a maximiza rezultatele.
Concluzie
Google Ads este un instrument puternic pentru promovarea online a afacerilor, oferind oportunități enorme de creștere și conversie. Cu o strategie bine gândită, targetare precisă și optimizare continuă, orice afacere poate obține rezultate semnificative. Fie că ești la început sau ai experiență în marketing digital, implementarea unei campanii eficiente în Google Ads îți poate aduce un avantaj competitiv esențial.
Investește inteligent în promovare și vei vedea cum Google Ads îți poate transforma afacerea!
Alege o agentie de marketing profesionala in Timisoara.
Uncategorized
Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare privind grava dezinformare transmisă de ANPC în spațiul public!

20 ianuarie, București. Atragem atenția consumatorilor de servicii financiar-bancare că au fost grav dezinformați prin ultima comunicare către presă transmisă de ANPC. Astfel, potrivit comunicării făcute de ANPC în spațiul public în data de 16 ianuarie 2025, ”până la clarificarea situației privind funcționalitatea CSALB ca entitate SAL, consumatorii care întâmpină dificultăți în relația cu operatorii economici financiar-bancari se pot adresa Direcției de Soluționare Alternativă a Litigiilor (DSAL), din cadrul ANPC, printr-o reclamație pe platforma specială a acesteia”.
Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) a atras atenția ANPC asupra gravității acestei dezinformări printr-o scrisoare din data de 17 ianuarie, al cărei conținut poate fi citit aici: https://csalb.ro/transparenta/scrisoare-csalb-catre-anpc-17-ianuarie-2025/
Recomandăm consumatorilor să facă diferența între reclamațiile/sesizările pe care le pot adresa ANPC (și pe care le puteau adresa și până acum acestei Autorități) și soluționarea alternativă a litigiilor care este atributul exclusiv al CSALB, pentru probleme financiar-bancare pe care aceștia le pot avea în relație cu băncile, IFN-urile.
În dorința informării corecte a consumatorilor, rezumăm istoricul procesului intentat de CSALB în anul 2018 Ministerului Economiei, proces încheiat prin decizia ÎCCJ din data de 10 decembrie 2024.
Chiar dacă nu există încă motivarea instanței în acest proces în contencios administrativ, considerăm că există nevoia clarificării acestei situații, ca o contrapondere la dezinformările și acuzațiile transmise deja în spațiul public:
- CSALB a fost înființat prin Ordonanța Guvernului nr.38/2015 în urma transpunerii în legislația românească a Directivei 2013/11/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum;
- Sistemul bancar și-a asumat finanțarea CSALB, pentru ca oamenii să aibă la dispoziție o alternativă la instanțele de drept comun, gratuită, mult mai rapidă, gestionată de conciliatori cu expertiză în domeniul financiar-bancar și care să le rezolve problemele individuale și imediate pe care le întâmpinau. Astfel de organisme SAL pot fi înființate și în alte domenii de activitate (în baza aceleiași Directive europene), pentru a veni în sprijinul consumatorilor care au nemulțumiri față de comercianți și care doresc rezolvarea amiabilă a acestora, în afara instanțelor de judecată;
- Prin OG nr.38/2015 cererile de soluționare alternativă a litigiilor/diferendelor dintre consumatorii de servicii financiar–bancare și bănci/IFN-uripot fi rezolvate exclusiv de către CSALB, acesta fiind cadrul normativ național în domeniul soluționării alternative a litigiilor financiar-bancare;
- Modalitatea prin care este asigurată finanțarea CSALB de către sistemul bancar este expres prevăzută inclusiv în textul punctului 46 din expunerea de argumente a Directivei,transpus ca atare prin OG nr.38/2015;
- Pentru a garanta imparțialitatea și echidistanța demersului de conciliere dintre consumatori și bănci/IFN-uri,legiuitorul a statuat ca CSALB să fie o entitate cu personalitate juridică proprie (autonomă, neguvernamentală, apolitică și fără scop lucrativ), care să aibă o conducere formată din 5 membri: unul desemnat de ANPC, unul de Banca Națională a României, unul de Asociația Română a Băncilor, un reprezentant desemnat de asociațiile de consumatori care îndeplinesc anumite condiții legale, detaliate mai jos, și un reprezentant independent, ales de ceilalți membri ai Colegiului, precum și o echipă operațională, care să intermedieze propriu-zis relația dintre consumatori și bănci;
- În perioada cuprinsă între 2015 și 2018, CSALB a solicitat în mod repetat Ministerului Economiei înregistrarea și, implicit, deschiderea listei entităților SAL din România. În luna mai 2018, Dănuț Andrușcă, Ministrul Economiei la acea vreme, a refuzat solicitarea CSALB, motivând refuzul prin lipsa reprezentantului asociațiilor de consumatori din cadrul Colegiului de Coordonare;
- Menționăm că, prin procesul intentat, CSALB a solicitat instanței ca Ministerul Economiei să deschidă lista entităților de soluționare alternativă a litigiilor din România, listă care, la data promovării litigiului, nici măcar nu era deschisă pe site-ul acestei autorități, deși OG nr.38 era în vigoare încă din 2015, să fie înregistrat în această listă și să fie notificat către Comisia Europeană (pentru a fi integrat în lista europeană a entităților SAL din domeniul financiar–bancar și, astfel, să poată soluționa și litigiile transfrontaliere);
- Este important de menționat că CSALB este singura entitate SAL a cărei înființare, organizare și modalitatea de desfășurare a activității sunt expres prevăzute de dispozițiile articolelor 21–24 din OG nr.38/2015(cu referiri directe și în alte articole);
- Între 2015–2025 CSALB a funcționat și funcționează în continuare în baza OG nr.38/2015 și a gestionat peste 5.000 dosare dintre consumatori și instituțiile financiar–bancare (sunt aproximativ 100 dosare de conciliere soluționate în perioada menționată). Beneficiile rezultate din concilieri sunt de aproximativ 14 milioane de euro;
- Având în vedere că motivarea primei instanțe (Curtea de Apel București) a fost neclară, CSALB a promovat recurs la Înalta Curte. După 6 ani și jumătate de la debutul pe fond al procesului, ÎCCJ a respins recursul promovat de CSALB împotriva deciziei primei instanțe. Ca urmare a faptului că un proces în contencios administrativ, care ar fi trebuit soluționat cu celeritate, potrivit prevederilor legale, a durat peste 6 ani, s-a creat un cadru propice pentru ca cei doi intervenienți (Asociația InfoCons și ANPC) să dezinformeze publicul cu intenția vădită de a denigra CSALB. În acest sens, cei doi intervenienți folosesc un litigiu care nu are nicio legătură cu funcționarea Centrului, pentru a pune în discuție înseși prevederile Ordonanței referitoare la funcționarea Centrului SAL Bancar și, în acest context, invitând în mod eronat consumatorii să se adreseze ANPC pentru soluționarea alternativă a litigiilor din domeniul financiar–bancar;
- După primirea motivării hotărârii ÎCCJ, vom solicita autorităților competente să identifice o soluție de rezolvare a acestei probleme, în sensul înregistrării CSALB pe lista entităților SAL de la Ministerul Energiei.
Clarificări referitoare la reprezentantul asociațiilor de consumatori din structura Colegiului de Coordonare al CSALB:
Potrivit prevederilor art. 22 alin (1) lit. d) din OG nr. 38/2015, membrul Colegiului de Coordonare din partea asociatiilor de consumatori poate fi desemnat de către ”d) asociaţiile de consumatori care îndeplinesc condiţiile prevăzute în art. 32 sau în art. 33 din Ordonanţa Guvernului nr. 21/1992, republicată, cu modificările şi completările ulterioare”.
Potrivit art. 32. din OG nr.21/1992:
”Asociațiile pentru protecția consumatorilor care apără drepturile și interesele legitime ale consumatorilor, în general, sunt, de drept, parteneri sociali în consiliile consultative prevăzute în prezenta ordonanță, dacă:
- a) la nivel național, au cel puțin 3.000 de membri și filiale în cel puțin 10 județe;
- b) la nivel județean și local, dacă au desfășurat o activitate în domeniul protecției consumatorilor pe o perioadă de cel puțin 3 ani.”
iar, conform art. 33. din aceeași OG nr. 21/1992:
”Asociațiile pentru protecția consumatorilor care sunt constituite în scopul apărării intereselor numai ale membrilor lor pot deveni parteneri sociali cu drept de reprezentare în organismele consultative cu rol în domeniul protecției consumatorilor și în care organele administrației publice sunt reprezentate, numai dacă au cel puțin 800 membri.”
Rezultă, deci, că doar asociațiile de consumatori care îndeplinesc condițiile legale prevăzute mai sus pot desemna un reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB.
În acest context, paralel cu desfășurarea procesului, CSALB a încercat permanent să faciliteze rezolvarea desemnării reprezentantului din partea asociațiilor de consumatori, adică să surmonteze motivul care a făcut obiectul refuzului exprimat de Ministerul Economiei în 2018.
Astfel, prin scrisori adresate ANPC am solicitat implicarea Autorității în procesul de desemnare a reprezentantului asociațiilor de consumatori, similar modului în care această Autoritate s-a implicat în desemnarea reprezentantului asociațiilor de consumatori la momentul înființării CSALB (2015). De asemenea, am solicitat ANPC să ne pună la dispoziție lista asociațiilor de consumatori care îndeplinesc condițiile de reprezentativitate pecizate mai sus.
- În răspunsul ANPC din 10 august 2020 se menționează că „asociațiile de consumatori care au solicitat luarea în evidența ANPC, conform prevederilor art. 34 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor,nu îndeplinesc condițiile prevăzute la alin. 32 și 33 din OG 21/1992”. Adică, la acel moment, nu existau asociații de consumatori care să poată participa la desemnarea unui reprezentant în structura Colegiului de Coordonare al CSALB (cu respectarea prevederilor legale anterior menționate).
- În luna mai 2024, luând în considerare recomandarea formulată de OCDEprivind necesitatea adoptării unor măsuri care să aibă ca rezultat nominalizarea unui reprezentant al asociațiilor de consumatori în cadrul Colegiului de coordonare al CSALB, am revenit către ANPC, solicitând să ne pună la dispoziție lista cu asociațiile reprezentative de consumatori. ANPC nu a furnizat CSALB lista solicitată cu asociațiile de consumatori.
- Ca urmare a faptului că nu am primit un răspuns la solicitare, CSALB a revenit cu o nouă scrisoare către Autoritate, în luna iulie 2024, prin care a cerut, din nou, ca ANPC să furnizeze o situație actualizată cu privire la asociațiile de consumatori, scrisoare la care, de asemenea, Autoritatea nu a răspuns.
În loc de concluzii:
În primul an de funcționare al CSALB, asociațiile de consumatori au avut reprezentant în Colegiu, dar InfoCons, prin președintele său, Sorin Mierlea, care este chiar persoana care l-a propus inițial pe acel reprezentant, a cerut retragerea lui prin adrese repetate, iar retragerea efectivă a mandatului reprezentantului consumatorilor a intervenit la finalul lunii octombrie 2016.
Cu alte cuvinte, InfoCons a cerut retragerea reprezentantului asociațiilor de consumatori și, ulterior, s-a folosit de absența acestuia pentru a-și fundamenta calitatea de intervenient în proces.
În acest mod s-a creat o situație paradoxală, în sensul că, deși refuzul înscrierii CSALB pe lista entităților SAL a fost motivat de absența reprezentantului asociațiilor de consumatori, acest motiv a fost imputat în mod absurd Centrului, care NU are atribuții legale în sensul desemnării reprezentantului acestor asociații.
În perioada ulterioară retragerii mandatului reprezentantului asociațiilor de consumatori a existat o corespondență asiduă între CSALB și asociațiile de consumatori care au format mai mulți poli pentru desemnarea unui alt membru în structura Colegiului de Coordonare. Astfel, CSALB a primit mai multe nominalizări pentru ocuparea acestei poziții și a explicat de fiecare dată că nu are nicio atribuție legală în sensul alegerii unui membru dintre persoanele propuse de aceste asociații (la un moment dat erau 3 persoane, ulterior primindu-se și alte propuneri), aceasta fiind prerogativa exclusivă a fiecărei entități participante la această structură colegială: ANPC, ARB, BNR și asociațiile de consumatori (al 5-lea membru fiind independent și ales de ceilalți).
Este important de subliniat faptul că reprezentanții unor asociații de consumatori au însoțit în anii trecuți CSALB în caravanele de informare desfășurate în țară și în conferințele organizate de CSALB, iar acest lucru este reflectat și de informările publice postate pe site-ul Centrului. De asemenea, reprezentanți ai asociațiilor de consumatori au însoțit și consiliat unii consumatori pe parcursul procedurii de conciliere.
Ulterior, și ANPC și-a retras membrul din Colegiul de Coordonare fără a prezenta o justificare legală, începând cu data de 19 ianuarie 2024.
Faptul că ANPC refuză de un an să numească un reprezentant în Colegiu, reprezintă o încălcare a prevederilor legale și o încercare de blocare a activității CSALB, știind care a fost motivul refuzului Ministerului Economiei exprimat în 2018, de a înregistra CSALB pe lista entităților SAL. În articolul 22 al Ordonanței se menționează foarte clar că în caz de vacanță a unui loc în Colegiu se va numi un nou membru pentru durata rămasă din mandat.
Le solicităm reprezentanților ANPC să informeze corect consumatorii și să nu creeze confuzii în rândul acestora, mai ales că un demers de soluționare alternativă nu se rezumă nici pe departe la simpla trimitere a unei cereri. În spatele fiecărui dosar de conciliere se află proceduri reglementate, munca multor oameni și expertiză câștigată în aproape zece ani de funcționare a CSALB.
***
Despre CSALB: CSALB este o entitate înființată ca urmare a unei Directive europene și intermediază gratuit și în mai puțin de trei luni negocierea dintre consumatori și bănci sau IFN-uri pentru contractele aflate în derulare. Consumatorii din orice județ al țării pot trimite cereri către Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) completând un formular online direct pe site-ul www.csalb.ro. Dacă banca acceptă intrarea în procedură de conciliere/negociere este desemnat un conciliator. CSALB colaborează cu 16 conciliatori, dintre cei mai buni specialiști în Drept, cu expertiză în domeniul financiar-bancar. Totul se rezolvă amiabil, iar înțelegerea părților are puterea unei hotărâri în instanță. Mai multe informații despre activitatea Centrului puteți obține și la telefon 021 9414 (apel cu tarif normal)
-
Evenimentacum 6 ani
MASCATI SI MASONII TEPARI DIN PRAHOVA/”VENERABILUL” MASON GRAD 33, Liviu Bigan si MASONUL “MASCAT – MACHO” DE LA POLITIA LOCALA PLOIESTI, PETRESCU BOGDAN (II)
-
Afaceriacum 3 ani
De ce ar cumpăra cineva produse refurbished?
-
Turismacum 3 ani
Poiana Brasov, destinatia de vacanta ideala in 2022!
-
Evenimentacum 7 ani
Accident mortal în Cerghizel! – Stiri din Mures
-
Evenimentacum 2 ani
Polițiștii au reușit reținerea unui infractor cautat de autoritățile din altă țară după ce au folosit toate mijloacele din dotare
-
Evenimentacum 6 ani
Toader îi răspunde lui Dragnea. Amnistie şi graţiere, să închidem. Liderul PSD a încremenit | MuresAZI
-
Exclusivacum 7 ani
Cele mai răspândite mituri despre videochat!
-
Evenimentacum 2 ani
Scandal urias infracțional la vârful IPJ Prahova