Connect with us

Uncategorized

Cum să nu ne lăsăm copleșiți de amenințările cibernetice: trei obiective de securitate cărora să le acordăm atenție în 2023

Publicat

pe

Editorial de Danny Allan, CTO, Veeam

Decembrie 2022             

Munca în domeniul securității cibernetice poate fi epuizantă, fiind un mediu cu multă presiune și mize din ce în ce mai mari. Un recent raport arată că 45% dintre profesioniștii în securitate cibernetică s-au gândit să demisioneze ca urmare a amenințărilor constante, precum atacurile ransomware.

De ani de zile, în acest domeniu se predică (sau se generează teamă, în funcție de persoanele pe care le întrebăm) despre amenințările tot mai dese venite din partea personajelor negative. Din păcate, statisticile confirmă faptul că amenințările devin din ce în ce mai numeroase și mai sofisticate de la an la an.

În același timp, mediile care au nevoie de protecție devin din ce în ce mai complexe și descentralizate, având tendința de a migra către cloud-uri publice, de a merge pe calea transformării digitale și de lansa noi produse din ce în ce mai rapid.

Potrivit unui alt raport, 79% dintre angajați au recunoscut anul trecut că au recurs la compromisuri în materie de securitate pentru a respecta termenele limită și pentru a face față cerințelor tot mai mari.

Pentru cei care lucrează în domeniul securității, rezultatul poate fi unul copleșitor. Pe măsură ce lista de priorități crește, iar resursele și bugetul se reduc în așteptarea unei recesiuni, apar tot mai des întrebări cu privire la obiectivele asupra cărora ar trebui să ne concentrăm pentru a gestiona acest risc în 2023.

Sisteme de patch-uri

Vechea zicală „cu cât lucrurile se schimbă mai mult, cu atât devin mai asemănătoare” pare de multe ori să se adeverească când vine vorba de securitatea informațiilor. Concentrarea pe identificarea și eliminarea vulnerabilităților nu presupune neapărat să reinventăm roata, dar, pe măsură ce prioritățile cresc, este esențial să ne asigurăm că în centrul strategiilor de securitate pentru anul viitor punem gestionarea proactivă a corecțiilor. Întrucât operațiunile și sarcinile de lucru continuă să se extindă, e la fel de important să nu devenim vulnerabili în fața acestor actori negativi.

Desigur, ca întotdeauna, este mult mai ușor de spus decât de făcut. Dacă identificarea vulnerabilităților ar fi simplă, atunci și securitatea cibernetică ar fi la fel, dar acum sistemele sunt din ce în ce mai deconectate, iar testările centralizate și gestionarea corecțiilor sunt mai complicate ca niciodată. Pe aceeași idee, dependența din ce în ce mai mare de software-ul open-source înseamnă și mai multe potențiale vulnerabilități adăugate la sistemele IT, astfel că e vital să audităm noile sisteme și să fim la curent cu noile amenințări.

Cea mai bună practică rămâne informarea cu privire la vulnerabilitățile din software-ul comercial sau open-source prin monitorizarea constantă a surselor cu bună reputație și testarea continuă a vulnerabilităților, cu scopul de a găsi eventuale lacune suplimentare. Aceeași strategie trebuie aplicată și în sistemele dezvoltate intern. Atunci când recurgem la implementarea de patch-uri, este necesar să prioritizăm ordinea de implementare a acestora în funcție de nivelul de risc, precum și să ne asigurăm că patch-urile sunt testate temeinic înainte de a fi implementate într-un mediu activ.

Implementarea autentificării cu mai mulți factori

O altă modalitate de a reduce riscul cibernetic este implementarea autentificării multi-factor (MFA) la nivelul întregului business. Autentificarea în doi pași face sistemele mult mai rezistente la atacuri și reduce riscul de compromitere digitală în cazul în care angajații folosesc parole slabe sau acelea le-au fost furate sau duplicate. Metoda suplimentară de autentificare poate varia în funcție de business și de tipul informațiilor protejate, dar poate include SMS-uri, aplicații mobile, chei de securitate sau chiar elemente biometrice.

Deși MFA a luat amploare în ultimii ani, este cale încă lungă până la a ne securiza eficient datele. Un raport din 2022 a constatat că aproape jumătate din companii nu folosesc încă MFA. Evident, stabilirea acestui obiectiv nu este lipsită de provocări. Complexitatea sistemului intern presupune adesea ca autentificarea să fie făcută în sisteme informatice separate și izolate. Asta înseamnă că e foarte dificil să operezi cu o singură abordare-cheie, care să funcționeze în întreaga organizație, deoarece la nivelul acesteia există mai multe tipuri de identificare și autentificare, sisteme de operare și sisteme de autentificare, care nu sunt interoperabile. Așadar, nu-i deloc surprinzător că, potrivit datelor, 70% dintre profesioniștii din IT se simt copleșiți de sistemele de autentificare. Dar, chiar și așa, ele merită să fie o prioritate pentru anul viitor.

Investiți în backup-uri imutabile

Pe măsură ce amenințările cibernetice, precum ransomware-ul, devin din ce în ce mai frecvente și mai severe, cei care se ocupă de securizarea informației pun în aplicare planuri de rezervă robuste, ca o ultimă linie de apărare. Dar, în ciuda acestor eforturi de securizare, evenimentele cibernetice neplăcute vor avea loc în continuare. În cazul organizațiilor, factorul decisiv va fi planul de urgență adoptat și implementat de acestea, precum și procesele de recuperare la care apelează, în special în cazul ransomware-ului.

Raportul Veeam 2022 Data Protection Trends a relevat că 76% dintre organizații au suferit cel puțin un atac ransomware în decursul unui an, iar timpul de recuperare este hotărâtor cu privire la costul acestor atacurilor. Managerii IT estimează că timpul de nefuncționare costă circa 1.467 de dolari pe minut (88.000 de dolari pe oră).

În continuare, este esențial să înțelegem că nu toate backup-urile sunt create la fel. Ransomware-ul modern vizează și corupe cu precădere depozitele de backup, astfel că securizarea conturilor de backup este crucială. Vechea regulă de aur pentru back-up era 3-2-1, respectiv 3 copii de date, pe 2 medii diferite, 1 copie fiind în locații off-site. Aceasta din urmă este necesară în cazul unei amenințări fizice, cum ar fi un incendiu sau un dezastru natural, dar ea nu va fi eficientă în cazul ransomware-ului.

Backup-urile de astăzi trebuie să urmeze regula 3-2-1-1-0, care nu e la fel de atrăgătoare, dar e mult mai robustă. Cifrele suplimentare se referă la 1 copie a datelor, care se află în offline, într-o rețea deconectată sau imutabilă, iar 0 se referă la nicio eroare în timpul procesului de recuperare. Având date offline sau deconectate înseamnă pur și simplu că sunt inaccesibile de către cei care se află în spatele amenințărilor, în timp ce datele imutabile sunt neschimbabile și, prin urmare, nu pot fi criptate de ransomware – desigur, cea mai puternică copie de rezervă ar fi una care întrunește toate cele trei cerințe!

Controlul asupra viitorului

În ciuda progreselor semnificative din sectorul cibernetic, nimeni nu a reușit încă să apară cu un glob de cristal care să prevadă viitorul. Dar ceea ce știm sigur este că amenințările nu vor dispărea. Atacurile precum ransomware-ul se înmulțesc de la an la an, ajungând să devină tot mai probabile. Ele devin și mai sofisticate, dar și mai greu de prezis. Securitatea cibernetică dincolo de 2020 rămâne o misiune uriașă, iar pentru a evita ca aceasta să fie pierdută printre nenumăratele puncte din lista de preocupări a unei companii, cei ce lucrează în securitatea cibernetică ar trebui să facă lucrurile unul după celălalt, concentrându-se pe fiecare etapă. Cele trei priorități enumerate aici vor contribui în mare măsură la atenuarea riscului, iar, dacă până acum nu am ținut cont de ele, trebuie să ne asigurăm că le vom pune în topul listei noastre de priorități (oricât de lungă ar fi) până în 2023.

Facebook Comments
Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Uncategorized

Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2024): Stil și funcționalitate într-un pachet complet

Publicat

pe

De

Tableta include celebrul S Pen, un design elegant și o baterie de lungă durată perfectă pentru a duce la bun final toate task-urile

București, România – 28 martie 2024 – Samsung Electronics lansează Galaxy Tab S6 Lite (2024), o tabletă versatilă concepută pentru a satisface atât nevoile profesionale ale consumatorilor, cât și pe cele de divertisment. Echipată cu celebrul S Pen de înaltă precizie, Galaxy Tab S6 Lite (2024) stimulează creativitatea, ideile și productivitatea pentru studenți, tineri profesioniști și familii.

La Samsung, înțelegem că viața se desfășoară într-un ritm alert, munca este tot mai dinamică, iar consumatorii au nevoie de un dispozitiv care să li se potrivească stilului lor de viață agitat de zi cu zi. Galaxy Tab S6 Lite (2024) și S Pen-ul său sunt partenerii ideali pentru a îmbina productivitatea cu divertismentul și creativitatea, permițând utilizatorilor să facă mai mult din activitățile pe care le iubesc, oriunde s-ar afla”, afirmă Junho Park, VP și Șef al Echipei de Planificare a Produselor din cadrul Galaxy Ecosystem, MX Business, din cadrul Samsung Electronics.

O nouă etapă în ceea ce înseamnă luarea de notițe

Galaxy Tab S6 Lite face mai ușor și mai plăcut ca niciodată să notezi ideile cu precizie. Vine împreună cu un S Pen ergonomic, proiectat pentru a asigura confortul, chiar și în timpul utilizării prelungite. Utilizatorii se pot bucura de realizarea de schițe în Samsung Notes sau de notarea rapidă a gândurilor, fără a fi necesar să deblocheze tableta. Și, fără nevoia unui încărcător separat, S Pen-ul este mereu gata să înregistreze orice sclipire de creativitate.

Pentru a maximiza productivitatea, Galaxy Tab S6 Lite este complet compatibil cu dispozitivele Galaxy, inclusiv cu Galaxy Buds FE, oferind o conectivitate fără probleme între multiple dispozitive. Utilizatorii își pot extinde creativitatea și pot realiza mai multe, în propriile lor condiții, în cadrul ecosistemului Galaxy.

Elegant, Portabil și Performant

Galaxy Tab S6 Lite (2024) impresionează cu un design rafinat, având un aspect metalic premium disponibil în trei culori: Oxford Gray, Chiffon Pink și Mint. Tableta este compactă și ușoară pentru o portabilitate sporită, având o greutate de doar 465g în versiunea Wi-Fi sau 467g în varianta LTE. În plus, ecranul de 10,4 inci al Galaxy Tab S6 Lite și marginile subțiri și simetrice de 9 mm oferă o experiență captivantă de vizualizare.

Pe lângă caracteristicile excelente de productivitate și divertisment, Galaxy Tab S6 Lite (2024) este echipată cu o baterie puternică care permite redarea video continuă timp de 14 ore. Astfel, Samsung le oferă utilizatorilor un dispozitiv de încredere pentru o experiență îndelungată de vizionare captivantă și libertate creativă. Datorită capacității tabletei de a gestiona cu ușurință mai multe aplicații, utilizatorii se vor putea bucura și de un multitasking mai eficient.

Disponibilitate

Galaxy Tab S6 Lite (2026) va fi disponibilă începând cu 28 martie.

Specificații de produs

Galaxy Tab S6 Lite (2024)
Display 10.4-inch, 2000 x 1200 (WUXGA+), TFT
*

Măsurată diagonal ca un dreptunghi complet, fără a lua în considerare colțurile rotunjite. Suprafața vizibilă reală este mai mică din cauza colțurilor rotunjite și orificiului camerei.

Sistem de operare Android 14.0
Dimensiuni 154.3 x 244.5 x 7.0mm
Greutate 465g (Wi-Fi) | 467g (LTE)
Camera Rear 8MP
Front 5MP
Memorie & Stocare* 4GB+64GB

4GB+128GB

microSD up to 1TB**

* Disponibilitatea de stocare poate diferi în funcție de piață, model, culoare sau operator. Spațiul real disponibil pentru stocare poate varia în funcție de software-ul preinstalat și de piață, model, dimensiunea și formatul fișierului.

** Cardul MicroSD se vinde separat.

AP Quad core 2.4GHz + Quad core 2.0GHz
Baterie* 7,040mAh (typical)
*

*Valoarea tipică a bateriei a fost testată în condiții de laborator terță parte. Valoarea tipică este valoarea medie estimată, luând în considerare deviația capacității bateriei între probele testate conform standardului IEC 61960. Capacitatea nominală (minimă) este de 6,840mAh.

Conectivitate LTE*, Wi-Fi, Bluetooth® v 5.3
* Disponibilitatea modelului LTE variază în funcție de piață sau operator.
Culoare Oxford Gray, Chiffon Pink or Mint
Sunet Dual Speakers sound by AKG, Dolby Atmos®

Despre Samsung Electronics Co., Ltd.

Samsung inspiră lumea și modelează viitorul cu idei și tehnologii transformative. Compania redefinește lumea televizoarelor, smartphone-urilor, dispozitivelor purtabile, tabletelor, electrocasnicelor, sistemelor de rețea și soluțiilor de memorie, Sistem LSI, producției de semiconductori și soluțiilor LED, oferind o experiență conectată fluentă prin ecosistemul său SmartThings și colaborarea deschisă cu partenerii. Pentru ultimele știri, vizitați Samsung Newsroom la adresa news.samsung.com/ro.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Uncategorized

UP Generation lansează Life Skills Pro: Primul program de mentorat din România care transformă viitorul tinerilor

Publicat

pe

De

București, 27 martie, 2024: Cu obiectivul de a aduce soluții și sprijin unei generații aflate în căutarea direcției și a echilibrului, UP Generation anunță lansarea programului „Life Skills Pro”, un program de mentorat pentru adolescenții și tinerii cu vârste cuprinse între 16 și 25 de ani. Având o abordare inovatoare, acest program oferă oportunități practice de învățare și aplicare a abilităților de viață esențiale.

Ultimul deceniu a fost marcat de schimbări rapide și provocări complexe la nivel global, iar noua generație de tineri se confruntă cu un mediu extrem de dinamic și imprevizibil. Anxietatea și incertitudinea au devenit aspecte cotidiene ale vieții lor, pe măsură ce se adaptează la transformări socio-economice, tehnologice și culturale fără precedent.

Un studiu realizat de Insights PulseZ arată că 7 din 10 tineri au nevoie urgentă de îndrumare pentru dezvoltarea abilităților de viață esențiale pentru a-și construi o fundație solidă atât la nivel personal, cât și profesional. În acest context, a prins contur Life Skills Pro, primul program de mentorat din România care vine în întâmpinarea nevoilor tinerilor cu o soluție inovatoare și profund transformatoare.

Creat și gândit de Monica Florea, antreprenor cu o vastă experiență în conducerea de business-uri antreprenoriale românești, Life Skills Pro se distinge ca fiind singurul program de mentorat din România care, în doar 6 luni, îi echipează pe tineri cu abilitățile vitale pentru viață.

„În experiența mea profesională de 25 de ani, am trăit și am văzut nevoia acută a tinerilor de a înțelege direcția lor, de a se integra în mediile profesionale și sociale, de a fi acceptați așa cum sunt și de a găsi un teren fertil pentru viitorul lor. Am simțit dorința lor de a învăța și de a se dezvolta, dar și fricile și nesiguranțele pe care le au. Din toate acestea s-a așezat misiunea mea pentru tineri – care azi se numește UP Generation si care are rolul de a contribui la cresterea unor generatii responsabile, echilibrate, pregatite pentru viață și aliniate cu propriile aspirații”, a declarat Monica Florea, Fondator UP Generation.

Life Skills Pro este un program complet de dezvoltare și antrenament al abilităților de viață, conceput special pentru tinerii cu vârste între 16 și 25 de ani. Fundamentat pe un model de învățare experiențială, interactivă și direct aplicabilă, programul propune o abordare practică, oferind participanților exerciții, exemple și scenarii din viața reală, ajustate la nevoile specifice ale acestora.

Programul a fost testat într-o formă pilot, unde au participat 14 tineri cu vârste între 16 și 24 de ani cu scopul de a adapta sesiunile cât mai aproape de nevoile reale ale tinerilor. Feedback-ul participantilor a fost remarcabil, ilustrând impactul profund al programului asupra dezvoltării personale și profesionale.

„Cu ocazia participării la acest program, am învățat să îmi recunosc emoțiile și sa ma confrunt cu gândurile iraționale. Am învățat sa comunic mai structurat și eficient cu oamenii de langa mine, dar și sa ascult, sa îmi concentrez atenția asupra vorbitorului și sa ma implic în conversație pe tot parcursul ei. Mi-a folosit foarte mult când am învățat să dau feedback, cum sa fie sincer, cum sa spun ce ma deranjează într-un mod elegant, fără sa ma cert. In concluzie, am învățat la 16 ani ce alți oameni învață poate într-o viață, acumulând informații și educație pentru provocarile care vor urma”, a declarat Flaviana Sandu,16 ani, elevă liceu.

Life Skills Pro se desfășoară în două etape principale: o fază inițială de învățare în sala de experiențe, urmată de o etapă de antrenament individual cu mentorii. Această structură permite o experiență de învățare completă și o adaptare la nevoile specifice ale fiecărui tânăr.

Echipa de traineri este alcătuită din profesioniști recunoscuți în diverse domenii, toți uniți de misiunea de a ghida și susține tinerii în călătoria lor de autodezvoltare:  Monica Florea, Owner & Trainer de business, Johanna Croci, Designer Educational & Trainer, Aida Ivan, Psihoterapeut & Coordonator program vocațional, Andreea Ravas, Designer Educational & Trainer și Traian Moldoveanu, Trainer educational. Acestora li se alatura mentorii care vin din zona de business, antreprenori si profesionisti in domeniile lor.

Pe 30 martie, va avea loc la București o sesiune demonstrativă a programului, oferind o oportunitate unică tinerilor interesați să descopere din interior dinamica și beneficiile acestui parcurs transformativ. De asemenea, părinții sunt bineveniți să participe, având posibilitatea să înțeleagă mai bine modul în care se desfășoară programul, să cunoască echipa și să adreseze întrebări. Înscrierile se pot face completând formularul disponibil pe acest link.

Pentru mai multe informații despre Life Skills Pro și platforma educatională UP Generation, vizitați www.upgeneration.ro.

Despre Up Generation

UP Generation reprezintă o inițiativă educațională dedicată liceenilor, studenților și absolvenților universitari, având ca scop principal oferirea instrumentelor, resurselor și cunoștințelor necesare pentru construirea unui viitor prosper și a unei vieți împlinite. Înființat de Monica Florea, UP Generation își propune să contribuie la dezvoltarea noii generații, învățându-i să navigheze prin provocările vieții cu înțelepciune și curaj.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Uncategorized

Cum s-a schimbat relația românilor cu băncile în ultimii 8 ani? De la zeci de mii de procese, la negociere și rezolvare amiabilă

Publicat

pe

De

27 martie, București. Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă a episodului 1 din #PodcasturileCSALB, în care sunt invitați Alina Radu și Alexandru Păunescu, într-o discuție moderată de Cornel Dinu. Cine are responsabilitatea creditelor care nu mai pot fi plătite? Cum pot fi rezolvate amiabil procesele consumatori-bănci? Cum s-a ajuns de la conflict, la negociere, între consumatori și bănci? Care sunt motivele pentru care Banca Națională a României ar putea prelua protecția consumatorilor de servicii și produse financiare?

Este al 4-lea sezon de interviuri la care participă top managementul sistemului bancar și experți din domeniul juridic. În 2023 și în acest an, jurnaliști reputați din domeniul economic sunt invitați să dezbată principalele subiecte din banking, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar (CSALB). În 2024 analizăm noutățile și impactul lor în piața financiar-bancară, precum și relația consumatorilor cu instituțiile de credit, dar și cu finanțele personale, într-un context socio-economic volatil și imprevizibil.

Efectele anilor de euforie 2006-2008 sunt resimțite și astăzi. Creditele care au fost acordate când economia duduia, și care au creat probleme ulterior, au avut două cauze principale: lipsa de experiență a populației cu produsele și serviciile bancare (diferită de educația financiară) și dorința băncilor de a se dezvolta și a câștiga o cotă de piață cât mai mare, proporțională cu apetitul de creditare de atunci. Acea perioadă a fost marcată de creditul cu buletinul, în care nu verifica nimeni dacă debitorul are măcar venituri cu care să ramburseze împrumutul. Totul a fost accentuat de lipsa de previziune a tuturor față de evoluția CHF sau felul în care cardurile de credit ajungeau în cutia poștală, după ce oamenii luau împrumuturile doar pe baza unui act de identitate. Este adevărat că băncile ar fi avut posibilitatea, cu informațiile pe care le aveau la dispoziție, să fie un pic mai diligente.

A urmat apoi criza financiară din 2009-2010 care a fost exploatată populist, iar vina exclusivă a problemelor cu care se confrunta populația a fost atribuită băncilor. De fapt, nu despre vină vorbim, ci despre o împărțire a responsabilității între consumatori și bănci.

Între 2015-2016 aveam, pe de o parte, zeci de mii de procese în instanță între consumatori și bănci, iar pe de altă parte Banca Națională a României se implica în înființarea CSALB și în promovarea unei viziuni diferite pentru statu-quo-ul de atunci: negocierea și compromisul într-o perioadă de conflict maxim, lucruri care păreau cel puțin exotice. În primii trei ani de la înființare, CSALB a trebuit să câștige atât încrederea consumatorilor care se considerau nedreptățiți de bănci, cât și a băncilor care erau sceptice că o nouă formă de mediere chiar va funcționa.

În timp ce în cadrul CSALB negocierile se purtau caz cu caz, instanțele erau asaltate de procese colective. Noi am spus acest lucru mereu: fiecare caz este unic și trebuie tratat ca atare, nu pot funcționa măsurile administrative pentru toți, în același fel. Avem împrumuturi cu condiții de rambursare diferite, viețile noastre sunt diferite și câștigăm diferit. De aceea, fiecare problemă trebuie discutată și negociată individual. CSALB propunea acest tip de dialog într-un moment încărcat de tensiune.

De aceea, la început consumatorii abordau concilierea cu o atitudine războinică și căutau pedepsirea băncilor pentru ce li se întâmpla. În momentul acesta vin să negocieze cu băncile ca să-și continue relația contractuală în condiții mai bune, adaptate situației lor. Principalul câștig este că o parte dintre instituțiile financiar-bancare au înțeles cum să reacționeze atunci când clienții lor au o nevoie. Băncile și-au personalizat relația cu consumatorii, iar abordarea de tip personal banking prinde tot mai mult.

După opt ani (n.n. în care au avut loc peste 4.200 de negocieri între consumatori și bănci, încheiate cu împăcarea părților în 90% dintre cazuri), rolul CSALB este determinant în rezolvarea conflictului dintre  cele două părți. Totodată, peste 500 de procese în instanță s-au rezolvat amiabil în cadrul Centrului.”

Doi parlamentari au depus un proiect de lege la Senat prin care Banca Națională a României ar trebui să preia atribuțiile de protecție a consumatorilor, devenind astfel autoritatea națională competentă cu protecția consumatorilor de produse și servicii financiar-bancare. De ce este important ca BNR să preia aceste responsabilități și ce justifică acest demers?”

E o chestiune care ține, în primul rând de o abordare la nivel european. Din 17 bănci centrale din UE care au în statut supravegherea prudențială, 10 au și protecția consumatorilor. După 2008-2009 a fost foarte clar că problemele legate de protecția consumatorului pot să afecteze stabilitatea financiară. Și atunci, această chestiune intră pe teritoriul băncilor centrale. Iar Banca Centrală Europeană a spus de fiecare dată când a emis un aviz, că este un avantaj, din perspectiva protecției consumatorului și asigurării stabilității financiare, ca o bancă centrală să aibă și  atribuții de supraveghere prudențială. Este important de menționat că niciodată BNR nu a avut atribuții de protecție a consumatorului. Circulau în spațiul public opinii că am avut aceste atribuții și le-am transferat către ANPC după 2008. Actualul statut al Băncii Centrale este din 2004 și nu prevede acest lucru. Au fost mereu consumatori care s-au adresat BNR să le rezolve diferite probleme, iar de la Banca Centrală au fost așteptări să se implice în protecția consumatorilor, fiind chiar blamată că nu o face. Motivul a fost că nu avem capacitatea legală să ne implicăm. Banca Națională a României e pregătită să preia atribuțiile privind protecția consumatorilor de produse financiar-bancare dacă Parlamentul va decide acest lucru și va legifera.”

Aș vrea să vorbim și despre cum se raportează consumatorii la bănci și la negocierea cu băncile, în cadrul CSALB.”

Cunoștințele financiare pe care le au consumatorii și informațiile la care au acces sunt încă foarte diferite. Modul în care își organizează situația financiară personală este extrem de divers, în continuare. Un motiv în plus ca abordarea pe care o avem să fie una personalizată. Cu toate acestea, multora încă le lipsește înțelegerea practică a dialogului cu banca. Au citit despre bănci, despre cazuri rezolvate în cadrul CSALB, au discutat cu alți consumatori, dar le lipsește interacțiunea cu banca.

Am observat o reducere a numărului solicitărilor pentru creditele în CHF. De-a lungul timpului consumatorii au văzut că inclusiv în instanță judecătorii au pronunțat soluții diverse, iar problema nu putea fi tranșată în alb sau negru.

La fel este situația multor oameni care, dacă ar da băncile în judecată nu ar avea câștig de cauză, deoarece contractele lor respectă legislația. De fapt, acești consumatori au nevoie de un sprijin din partea băncilor în ajustarea contractului de credit, nu de un proces costisitor, care să dureze câțiva ani. Iar acest sprijin l-au obținut de-a lungul anilor prin negociere, în cadrul CSALB. Din fericire, în multe cazuri băncile au fost deschise în a găsi soluții și au dorit rezolvarea problemelor apărute în derularea acestor credite.

Odată cu disponibilitatea unor bănci de a negocia, a crescut și exigența consumatorilor față de băncile care au rămas mai inflexibile. În ultima vreme am avut discuții cu consumatori care spuneau: dacă nu sunt ascultat de creditor, îmi refinanțez împrumutul și mă duc la altă bancă.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Știri noi din Mureș

Eveniment6 ore inainte

easySales: Perioada Valentine’s Day, 1 și 8 martie a crescut coșul de cumpărături online la 244 de lei; categoriile preferate sunt Casă și bucătărie, Electronice, Artă și hobby

În perioada 14 februarie – 14 martie 2024, valoarea medie a coșului de cumpărături a crescut la 244 de lei,...

Uncategorized7 ore inainte

Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2024): Stil și funcționalitate într-un pachet complet

Tableta include celebrul S Pen, un design elegant și o baterie de lungă durată perfectă pentru a duce la bun...

UncategorizedO zi inainte

UP Generation lansează Life Skills Pro: Primul program de mentorat din România care transformă viitorul tinerilor

București, 27 martie, 2024: Cu obiectivul de a aduce soluții și sprijin unei generații aflate în căutarea direcției și a...

UncategorizedO zi inainte

Cum s-a schimbat relația românilor cu băncile în ultimii 8 ani? De la zeci de mii de procese, la negociere și rezolvare amiabilă

27 martie, București. Radiografia sistemului bancar prin prisma evenimentelor petrecute în acest domeniu în ultimii 15 ani este principala temă...

EvenimentO zi inainte

Samsung extinde Galaxy AI cu One UI 6.1

Samsung Electronics îmbunătățește experiența utilizatorilor pe o gamă largă de dispozitive Galaxy prin lansarea actualizării One UI 6.1*. Începând cu 28...

Uncategorized2 zile inainte

Kingston Digital lansează SSD-urile industriale i-Temp

formate de 2,5-inch & M.2 2280 Pentru integratorii de sisteme și inginerii de proiectare Managementul ciclului de viață și asistență...

Eveniment2 zile inainte

NAVITEL a lansat o nouă cameră de bord auto: NAVITEL R35

NAVITEL a lansat la începutul anului noua cameră de bord auto NAVITEL R35 care este proiectată pentru a oferi o experiență de...

Uncategorized3 zile inainte

BenQ lansează PD3225U, un nou monitor de design pentru utilizatorii de Mac și MacBook Pro

Alăturându-se seriei de monitoare profesionale, PD3225U este o necesitate pentru designeri, fotografi și creatori de conținut București, România,  Martie 2024 –...

Eveniment6 zile inainte

DXOMARK a desemnat HONOR Magic6 Pro drept “Smartphone-ul cu cea mai performantă cameră foto din lume”

HONOR Magic6 Pro a fost recunoscut ca având cea mai performantă cameră foto din lume, obținând un punctaj remarcabil de 158...

Care sunt avantajele și dezavantajele achiziționării unui apartament în blocuri vechi versus blocuri noi în București? Care sunt avantajele și dezavantajele achiziționării unui apartament în blocuri vechi versus blocuri noi în București?
AfaceriO săptămână inainte

Care sunt avantajele și dezavantajele achiziționării unui apartament în blocuri vechi versus blocuri noi în București?

Alegerea între achiziționarea unui apartament într-un bloc vechi sau unul nou în București poate fi o decizie dificilă pentru mulți...

EvenimentO săptămână inainte

Ascultă muzica preferată și gestionează apelurile cu ușurință în mașină cu Navitel BHF02 BASE

Navitel prezinta modulatorul FM auto, BHF02 BASE, un dispozitiv revoluționar care îți permite să te bucuri de muzică și să...

UncategorizedO săptămână inainte

Cancerul de prostată: Tratamente fără frontiere cu ajutorul experților din Turcia

Cancerul de prostată, una dintre cele mai răspândite forme de cancer întâlnite la bărbați în întreaga lume, reprezintă o provocare...

UncategorizedO săptămână inainte

Peste 1.000 de studenți merg în următoarea etapă a Future Jobs Cup, proiectul educațional lansat de TikTok și Școala de Valori în România

București, 21 martie 2024 – Aproximativ 2.400 de studenți din principalele universități din România s-au înscris în Future Jobs Cup, proiectul...

UncategorizedO săptămână inainte

MSI lansează în România noua serie de laptopuri pregătite pentru inteligența artificială

MSI, producător de laptopuri de top la nivel mondial, anunță lansarea în România a noii sale game de laptopuri echipate cu...

ciocolatiera 6 litri ciocolatiera 6 litri
AfaceriO săptămână inainte

Utilizarea echipamentelor profesionale pentru crearea de ciocolată artizanală

Ciocolata artizanală a cunoscut o creștere semnificativă în popularitate în ultimii ani. Consumatorii apreciază gustul unic și atenția la detalii...

UncategorizedO săptămână inainte

Samsung anunță cea de-a patra ediție a campionatului de PUBG

Cei interesați se pot înscrie până pe 25 martie pentru șansa de a câștiga cel mai nou și performant telefon...

Știrile Săptămânii