Connect with us

Eveniment

Avocatul Poporului acuza la CCR incalcarea dreptului la un proces echitabil prin compunerea completelor de judecata

Publicat

pe

 “Un element esential al organizarii si functionarii instantelor, constituirea completelor, este dat in competenta colegiilor de conducere, organe administrative care, prin acte administrative cu o putere juridica inferioara legii, devin abilitate sa reglementeze aspecte a caror legiferare trebuie realizata prin norme de nivelul legii organice”

Dupa decizile privind compunerea nelegala a Completelor de 5 judecatori ale Inaltei Curti si incalcarea legii de catre aceeasi Inalta Curte prin neconstituirea completelor specializate in materia coruptiei, Curtea Constitutionala a Romaniei poate pronunta o noua hotarare istorica. De aceasta data, vizate sunt toate completele de judecata, si, atentie, nu doar cele de la instanta suprema.

Avocatul Poporului a sesizat CCR marti, 6 noiembrie 2019, cu exceptia de neconstitutionalitate a mai multor articole din Legea 304/2004 privind organizarea judiciara, referitoare la modul de constituire a completelor de judecata. Foarte important, exceptia vizeaza articole din Legea 304/2004 cuprinse atat in “Capitolul I – Inalta Curte de Casatie si Justitie”, cat si in “Capitolul II – Curtile de apel, tribunalele, tribunalele specializate si judecatoriile”.

Actiunea Avocatului Poporului, institutie condusa de Renate Weber (foto), se bazeaza chiar pe deciziile CCR mentionate mai sus, mai exact Decizia 585/2018 privind nelegala compunere a Completelor de 5 judecatori ICCJ (click aici pentru a citi) si Decizia 417/2019 privind lipsa completelor specializate in materia coruptiei la ICCJ (click aici pentru a citi). In esenta, Avocatul Poporului acuza ca prin modul in care sunt constituite completele de judecata la nivelul Inaltei Curti de Casatie si Justitie si a celorlalte instante, prin acte administrative ale Colegiilor de conducere, se cauzeaza o nerespectare a dreptului la un proces echitabil, precum si o nerespectare a obligatiei de legiferare prin lege organica in privinta organizarii si functionarii completelor, ca structuri componente necesare organizarii si functionarii instantelor. In acest sens, Avocatul Poporului subliniaza ca in momentul de fata s-a ajuns ca un element esential al organizarii si functionarii instantelor, si anume constituirea completelor de judecata, sa fie dat in competenta colegiilor de conducere, adica in competenta unor organe administrative care emit acte administrative cu o putere juridica inferioara legii, dar care devin abilitate sa reglementeze aspecte a caror legiferare trebuie realizata prin norme de nivelul legii organice.

Iata articolele din Legea 34/2004 privind organizarea judiciara atacate de Avocatul Poporului la CCR:

Art. 19 alin. 3 (din Capitolul I – Inalta Curte de Casatie si Justitie):

“La inceputul fiecarui an, Colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie, la propunerea presedintelui sau a vicepresedintelui acesteia, poate aproba infiintarea de complete specializate in cadrul sectiilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie, in functie de numarul si natura cauzelor, de volumul de activitate al fiecarei sectii, precum si de specializarea judecatorilor si necesitatea valorificarii experientei profesionale a acestora”.

Art. 29 alin. 1 (din Capitolul I – Inalta Curte de Casatie si Justitie):

“Colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie are urmatoarele atributii:

  1. a) aproba Regulamentul privind organizarea si functionarea administrativa, precum si statele de functii si de personal ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie;
  2. b) Abrogata
  3. c) propune Sectiei pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii numirea, promovarea, transferul, suspendarea si incetarea din functie a magistratilor-asistenti;
  4. d) organizeaza si supravegheaza rezolvarea petitiilor, in conditiile legii;
  5. e) propune proiectul de buget al inaltei Curti de Casatie si Justitie;
  6. f) exercita alte atributii prevazute in Regulamentul privind organizarea si functionarea administrativa a Inaltei Curti de Casatie si Justitie”.

Art. 31 alin. 1 lit. c (din Capitolul I – Inalta Curte de Casatie si Justitie)(din Capitolul I – Inalta Curte de Casatie si Justitie):

“In materie penala, completele de judecata se compun dupa cum urmeaza:

  1. c) pentru apelurile impotriva hotararilor pronuntate in prima instanta de curtile de apel si de Curtea Militara de Apel, completul de judecata este format din 3 judecatori”

Art. 52. alin. (1) (Capitolul II – Curtile de apel, tribunalele, tribunalele specializate si judecatoriile):

“Colegiile de conducere stabilesc compunerea completelor de judecata la inceputul anului, urmarind asigurarea continuitatii completului. Schimbarea membrilor completelor se face in mod exceptional, pe baza criteriilor obiective stabilite de Regulamentul de ordine interioara a instantelor judecatoresti”.

Iata prevederile din Constitutie care ar fi incalcate de articolele din Legea 304/2004 privind organizarea judiciara atacate la CCR:

Art. 21 alin. (3):

“Partile au dreptul la un proces echitabil si la solutionarea cauzelor intr-un termen rezonabil”

Art. 73 alin. (3) lit. l):

“Prin lege organica se reglementeaza:

  1. l) organizarea si functionarea Consiliului Superior al Magistraturii, a instantelor judecatoresti, a Ministerului Public si a Curtii de Conturi”

Art. 126 alin. (1):

“Justitia se realizeaza prin Inalta Curte de Casatie si Justitie si prin celelalte instante judecatoresti stabilite de lege”

Art. 147 alin. (4):

“Deciziile Curtii Constitutionale se publica in Monitorul Oficial al României. De la data publicarii, deciziile sunt general obligatorii si au putere numai pentru viitor”.

Iata fragmente din sesizarea trimisa la CCR de Avocatul Poporului, pe care o atasam integral la finalul articolului:

“Dispozitiile art. 19 alin. (3), art. 29 alin. (1), art. 31 alin. (1) lit. c) si art. 52 alin. (1) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, aduc atingere art. 21 alin. (3), art. 73 alin. (3) lit. l), art. 126 alin. (1) si art. 147 alin. (4) din Constitutie.

(…)

  1. Caracterul de act administrativ al actelor colegiilor de conducere ale Inaltei Curti de Casatie si Justitie si instantelor

Conform Deciziei nr. 685/2018 a Curtii Constitutionale, actul Colegiului de conducere, organ administrativ cu caracter colegial, este unul administrativ, indiferent ca este vorba de un act generat pentru modificarea/completarea/abrogarea Regulamentului sau de un act adoptat in aplicarea acestuia.

Potrivit art. 2 alin. (1) lit. c) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.154 din 7 decembrie 2004, actul administrativ se defineste ca fiind actul unilateral cu caracter individual sau normativ, emis de o autoritate publica, in regim de putere publica, in vederea organizarii executarii legii sau a executarii in concret a legii, care da nastere, modifica sau stinge raporturi juridice.

Intrucat actul astfel adoptat este unul administrativ, continutul sau nu poate viza aplicarea si interpretarea legii de procedura; or, modul de desemnare a membrilor completelor tine tocmai de aplicarea normelor procedurale, Colegiul de conducere al Inaltei Curti de Casatie si Justitie nu poate prelua atributii jurisdictionale din chiar sfera de competenta primara a puterii judecatoresti.

Curtea Constitutionala a constatat ca Inalta Curte de Casatie si Justitie, ca subiect de drept, este o persoana juridica de drept public, care, pe langa latura jurisdictionala a activitatii sale, cunoaste si o latura administrativa. Aceasta din urma dimensiune priveste organizarea si functionarea in concret a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, pentru realizarea functiei sale jurisdictionale, fiind reglementata prin lege si, in aplicarea acesteia, printr-un act administrativ unilateral cu caracter normativ (Regulamentul). Cele doua laturi – jurisdictionala/administrativa – nu pot interfera intre ele, niciuna neputand prelua obiectul activitatii celeilalte. Astfel, actele administrative generate nu pot stabili/influenta compunerea completurilor sau procedura de judecata din fata Inaltei Curti de Casatie si Justitie, cum nici hotararile judecatoresti pronuntate nu se substituie actelor administrative.

(…)

Prin Decizia nr. 417/2019, Curtea Constitutionala a retinut ca organizarea completurilor de judecata la care face referire Decizia nr. 685 din 7 noiembrie 2018, par. 177, cuprinde in mod intrinsec ideea de constituire a acestora potrivit legii, ceea ce exprima obligatia Inaltei Curti de Casatie si Justitie de a respecta legea si de a se supune acesteia. Astfel, daca legea prevede un anumit numar, specializare sau existenta temporara a completurilor, Inalta Curte de Casatie si Justitie, indiferent ca actioneaza in virtutea laturii sale administrative sau jurisdictionale, are obligatia constitutionala sa respecte exigentele art. 126 alin. (4) din Constitutie si, pe cale de consecinta, sa constituie completurile de judecata potrivit legii, iar, in masura in care latura sa administrativa, in speta Colegiul de conducere, esueaza in indeplinirea acestei misiuni constitutionale, completurile de judecata nelegal constituite trebuie sa identifice si sa apeleze la remediile judiciare prevazute de lege pentru a readuce starea de legalitate in activitatea jurisdictionala a Inaltei Curti de Casatie si Justitie.

2.Incalcarea dreptului la un proces echitabil

(…)

Curtea a retinut ca instantele judecatoresti, astfel cum sunt reglementate prin Constitutie si Legea nr. 304/2004, isi realizeaza functia de infaptuire a justitiei prin intermediul judecatorilor organizati in completuri de judecata.

Pentru ca organizarea puterii judecatoresti sa nu devina aleatorie si pentru a nu permite aparitia unor elemente de arbitrariu, legiuitorul constituant a stabilit ca procedura de judecata se stabileste prin lege, iar cu privire speciala asupra Inaltei Curti de Casatie si Justitie a consacrat faptul ca atat compunerea sa, cat si regulile de functionare se stabilesc prin lege organica. Astfel, atunci cand legiuitorul constitutional se refera la compunerea instantei supreme – notiune autonoma folosita de Constitutie – nu are in vedere numarul total de judecatori al acesteia, ci organizarea si compunerea sectiilor, sectiilor unite, completurilor de judecata care realizeaza functia sa jurisdictionala.

Astfel, Curtea a constatat ca legiuitorul constitutional a dat o mare importanta ordonarii actiunii puterii judecatoresti atat la nivelul instantei supreme, cat si la nivelul celorlalte instante inferioare. Aceasta constructie constitutionala a dus la calificarea la nivel legal a aspectelor referitoare la compunerea instantei judecatoresti, ca fiind norme de procedura de ordine publica. De aceea, incalcarea prevederilor legii referitoare la compunerea completului de judecata exprima o exigenta de ordine publica, a carei incalcare atrage nulitatea absoluta a actelor pronuntate de acesta. O astfel de viziune asigura coerenta actiunii puterii judecatoresti, garantand, in acelasi timp, independenta si impartialitatea judecatorului.

Dreptul la un proces echitabil are la baza sa exact aceste doua caracteristici esentiale, iar incalcarea reglementarilor referitoare la compunerea instantei chiar de catre aceasta atrage, in mod cert, o suspiciune/indoiala rezonabila cu privire la posibilitatea ca instantele sa nu fie independente sau impartiale.

  1. Nerespectarea obligatiei de legiferare prin lege organica, in privinta organizarii si functionarii completelor, ca structuri componente necesare organizarii si functionarii instantelor

Dispozitiile legale criticate contravin prevederilor art. 73 alin. (3) lit.l) teza a II-a si art. 126 alin. (4) Constitutie, potrivit carora compunerea Inaltei Curti de Casatie si Justitie se stabileste prin lege organica, respectiv ‘prin lege organica se reglementeaza organicarea si functionarea instantelor judecatoresti’, intrucat un element esential al organizarii si functionarii instantelor si anume, constituirea completelor, este dat in competenta colegiilor de conducere, organe administrative care, prin acte administrative cu o putere juridica inferioara legii, devin abilitate sa reglementeze aspecte a caror legiferare trebuie realizata prin norme de nivelul legii organice.

  1. Incalcarea caracterului general obligatoriu al deciziilor Curtii Constitutionale

Referitor la obligativitatea deciziilor Curtii Constitutionale, Curtea a statuat, in mod constant, incepand cu Decizia Plenului nr. 1/1995 privind obligativitatea deciziilor sale pronuntate in cadrul controlului de constitutionalitate, ‘puterea de lucru judecat ce insoteste actele jurisdictionale, deci si deciziile Curtii Constitutionale, se ataseaza nu numai dispozitivului, ci si considerentelor pe care se sprijina acesta’. Or, argumentele de neconstitutionalitate retinute de instanta de contencios constitutional in considerentele Deciziilor nr. 685/2018 si nr. 417/2019 se aplica mutadis mutandis si in privinta prevederilor art. 19 alin. (3), art. 29 alin. (1), art. 31 alin. (1) lit. c) si art. 52 alin. (1) din Legea nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare”.

https://www.luju.ro/marea-deflagratie-avocatul-poporului-acuza-la-ccr-incalcarea-dreptului-la-un-proces-echitabil-prin-compunerea-completelor-de-judecata-un-element-esential-al-organizarii-si-functionarii-instantelor-constituirea-completelor-este-dat-in-competenta-colegiilor

 

Facebook Comments

Eveniment

Incompetenta conducerii Politiei Locale Ploiesti taxata de instanta

Publicat

pe

De

De la intrarea României în UE în 2007, PIB-ul țării a crescut constant de la 123,7 miliarde de euro la 202 miliarde de euro în 2018, astfel încât România a reușit să depășească PIB-ul Portugaliei, atingând a 15-a poziție în Europa (după ce în 2017 a depășit Grecia), dar pe de altă parte, PIB-ul pe cap de locuitor este semnificativ mai mare în Portugalia decât în România și este încă sub nivelul din Grecia.

Ivan Lokere

În 2019, PIB-ul României va fi de peste 210 miliarde de euro, cu o creștere de 4%, cu mult peste estimarea ratei de creștere a PIB-ului din zona UE, care este de așteptat să înregistreze un avans de 1,2%. Avansul preconizat de 4% este unul important, având în vedere faptul că anul 2019 a fost marcat de turbulențe majore pe scena politică din România, în ultimele luni de căderea guvernului și de alegerile prezidențiale din noiembrie, in urma carora președintele a fost reconfirmat în funcție.
Cea mai mare pondere în PIB-ul României o are industria (peste 20%), dar aceasta depinde foarte mult de economia europeană și în special de cea a Germaniei, care este în declin.
„Pe termen mediu, politica fiscală trebuie să fie reechilibrată, de la
creșterea consumului la mobilizarea investițiilor, în special din fonduri europene, pentru a sprijini convergența durabilă cu UE și incluziunea socială. Reformele administrațiilor publice și ale companiilor de stat, care îmbunătățesc predictibilitatea reglementărilor, precum și politicile adecvate pentru soluționarea disparităților regionale sociale și spațiale ar trebui să fie pe agenda prioritară a guvernului ”, potrivit Băncii Mondiale.
Față de ideea larg răspândită potrivit căreia creșterea economică este în principal atribuită și bazată pe consum, Prahova a avut o dezvoltare puternică în ultimul deceniu.
Județul Prahova s-a clasat pe locul 4 în 2018 în ceea ce privește PIB-ul realizat, industria având o pondere semnificativă în acest sens.
PWP Bucharest North (PWP), cel mai mare parc privat de afaceri din sudestul Europei, cu sute de milioane de euro investiți și mii de joburi de calitate lângă Ploiești a fost dezvoltat de Alinso Group, si Ivan Lokere ca indrumator.
Ceea ce era odată o simplă zona aridă de la marginea Ploieștiului a devenit, în mai puțin de zece ani, un exemplu de bune practici în ceea ce privește dezvoltarea, grija față de mediul înconjurător și implicare socială. Ca să înțelegem corect dimensiunea investiției provenită cvasiexclusiv din capital străin sută la sută privat, se cuvine să amintim câteva din numele „grele” care au ales să devină parteneri ai Alinso Group, alegând să investească în PWP: Unilever, Lufkin Industries Inc (General Electric), Compania TORO, Federal Mogul, Timken, Grupul Internațional Beaulieu, Saipem (Grupul ENI), Schlumberger, Halliburton, British American Tobacco și Rockwool, lista completându-se până la cele 50 de societăți care ocupă, în prezent, parcul de afaceri.

default

Odată cu aderarea României la Uniunea Europeană și cu semnalele pozitive primite din această parte a Europei, grupul belgian a participat cu peste o sută de milioane de euro la amenajarea zonei care acoperă 300 de hectare de teren, cât este dimensiunea de azi a parcului. 50 de companii și-au pus deja bazele aici. Au fost atrase de facilitățile oferite de PWP, care includ servicii complete, de la pază, construcții care se adaptează după cerințele clientului, consultanță și asistență la relocare și utilități la standard industriale. Alte argumente care i-au convins pe investitorii străini să aducă în Prahova sute de milioane de euro a fost poziția strategică a regiunii care este un important nod de trafic ce asigură legătura cu orice zonă a Europei, atât pe șosea cât și pe linia ferată. Orice tip de transport cargo poate pleca pe linia ferată din terminalul intermodal feroviar dezvoltat de Alinso Group, cu legătură directă cu Marea Neagră.
Drept dovadă a potențialului, a facilităților și a stabilității economice a județului, precum și a deschiderii autorităților către o economie europeană modernă, marii investitori străini – companii multinaționale puternice din întreaga lume, au ales județul Prahova să își desfasoare afacerile în România: OMV Petrom; Lukoil, Lufkin Industries, Alinso Group; Procter & Gamble, Unilever, Coca Cola, Bergenbier MolsonCoors., Cameron, Michelin, Honeywell, Timken.

default

Activitățile de transport, depozitare și logistică au o pondere semnificativă în cifra de afaceri totală realizată de companiile prahovene care operează în sectorul serviciilor, urmată de servicii, in special servicii administrative și de consultanta. Noile parcuri industriale moderne, dezvoltate în jurul Ploieștiului: PIP, PWP Bucharest North, Dibo, care a fost primul dintre parcurile industriale dezvoltate private, deși la scară mai mică, au atras investiții străine importante. In special Alinso Group, dezvoltatorul PWP Bucharest North a atras numerosi investitori străini în Prahova.
Autoritățile recomandă eforturi reînnoite pentru îmbunătățirea participării la piața muncii și măsuri pentru reducerea șomajului ridicat în rândul tinerilor și al persoanelor cu un nivel scăzut de calificare, care vor contribui de asemenea la atenuarea constrângerilor de ofertă pe piata muncii și la îmbunătățirea creșterii durabile.
Datorită forței de muncă extrem de calificate, de la la sistemul de școlarizare, Universitatea de Petrol si Gaze, școli tehnologice care sunt partenere cu companii active în sectorul industrial (ex: Lukoil, Industial Montaj, Michelin, Cameron), până la vocația tradițional industrială a judetului Prahova, creșterea zonala este atribuită în principal activităților de producție înflorite recent, în special în comunele din jurul Ploieștiului- Brazi, Aricestii Rahtivani și Blejoi, de exemplu, in PWP Bucharest North au fost create între timp peste 3.000 de locuri de muncă.
Toate aceste comunități din jurul Ploieștiului au beneficiat de aceste investiții prin locurile de muncă create și impozitele locale plătite, în valoare totală de zeci de milioane de euro. Aceste taxe plătite către comunitățile locale au dus la dezvoltarea acestor zone, la modernizarea și creșterea bunăstării comunităților, a infrastructurii, precum și la creșterea numărului de locuitori.

default

Chiar dacă în ultimii ani investițiile în infrastructura din zona Ploiești au atins mai multe obiective, cum ar fi sensul giratoriu suspendat de la Păulești, podul peste calea ferată de la Gara de Vest spre șoseaua de centură a Ploieștiului și Comuna Strejnicu sau sensul giratoriu de la intrarea dinspre nordul orașului Ploiești, acestea nu s-au ridicat la nivelul investițiilor private realizate în ultima perioadă, infrastructura din zonă nefiind în prezent adaptată nevoilor curente.
Cu toate acestea, chiar și prin lipsa acestor investiții în infrastructură, din partea autorităților, nu au oprit investițiile în infrastructura parcurilor private industriale și atragerea de noi investiții (Rockwool, – în cadrul
PWP), investiții importante pentru zonă, precum și pentru România.
Deși lucrurile s-au îmbunătățit în ultimii ani, fapt ce se aplică la nivelul întregii țări, autoritatile au rămas în urma în ceea ce privește dezvoltarea infrastructurii (spitale, școli, infrastructură rutieră etc.) în comparație cu investițiile private realizate în acesta zonă.
Investitorii străini remarcă necesitatea dezvoltării antreprenoriatului intern. Un prim pas a fost făcut prin lansareai programului Start-Up Nation. Județul Prahova a fost în primele 5 județe participante la programul Start-Up Nation 2018-2019, cu o creștere de peste 300 % a participării față de anul precedent.
Adiacent finanțării prin intermediul Start Up Nation, atât antreprenorii români, cât și investitorii străini au nevoie de un cadru economic general solid, caracterizat prin dezvoltarea infrastructurii rutiere, mai puțina birocrație, dezvoltarea parteneriatului public privat, informațiile masive despre existența și modul de accesarea a fondurilor , care le vor permite să sprijine o strategie de afaceri pe termen lung. (Ec Adrian Radu).

Facebook Comments
Citeste in continuare

Eveniment

Fostul şef al IPJ Prahova Viorel Dosaru si-a „cumparat de la bec” o banda dintr-o strada in Parcul Industrial Ploiesti/Fostii subalterni de la Politia Rutiera se fac ca au „orbul gainilor”

Publicat

pe

De

Un articol tipic ” Observ….”, lipsit de realitate, dar cu un continut rautacios, rau intentionat, mizerabil, si nu cu tinta de a se afla adevarul ci de a manipula. Articolul aparut in presa cu scandalul nu are nicio baza reala, poza cu cei de la Politie are alta incarcatura, ei au venit in parc pentru a vedea perimetrul, zona in care se tin evenimentele nicidecum pentru un scandal, se spune ca nu am fost de gasit, minciuna, cei doi reporteri de la „Obs..” au fost acolo si au discutat cu mine. Deranjeaza ca cineva face ceva civilizat, se pare ca da, tot ce se face in parc, a fost, si este legal. Nu este primul, probabil nici ultimul, articol mizerabil la adresa parcului, vad ca nu se satura de … , sa distrugem tot, asta e intentia, ca nu inteleg  – declara pentru ziarul Incisiv de Prahova directorul Parcului Municipal Vest din Ploiesti, Donald Constantin.
Reamintim ca un ziar local a publicat cateva articole denigratoare privind activitatea „economica” din acest parc realizat din fonduri europene, unele articole la „foc automat” (cca 2 si/sau 3 pe zi in momentul in care se apropia inaugurarea Oraselului Copiilor).
Iata doar o parte din aberatiile celor dezvaluite de acest ziar:
„Primăria Ploiești a anunțat prin numeroase comunicate de presă că, în acest an, Orășelul Copiilor și Târgul de Crăciun sunt amenajate, în premieră, în Parcul Municipal Vest. Observatorulph.ro a aflat că administrația parcului a oferit, în exclusivitate și fără niciun fel de procedură de achiziție publică, organizarea acestor activități specifice sărbătorilor de iarnă unei firme înființată acum un an, al cărei principal obiect de activitate îl reprezintă ”colectarea deșeurilor nepericuloase”., etc si aberatiile continua in toate articolele cu asa-zisele dezvaluiri.
Nu putem fi acuzati ca suntem aparatori ai primarului Adrian Dobre, din contra: cand acest ziar ii lua apararea noi eram singurii care il critica dar asa este cand anumite redactii fac pur si simplu politica si isi schimba si ei „culoarea”,  dupa cum bate vantul.
Ca sunt aberatii aceste dezvaluiri cititorii isi pot da seama si din urmatoarele:
„Luna trecută, între administrația Parcului Municipal Vest și societatea GREENTAM SERV SRL din sat Pleașa, comuna Bucov, se încheie o convenție prin care firma respectivă, înființată în 2018 și având ca obiect principal de activitate ”colectarea deșeurilor nepericuloase” are exclusivitate în organizarea celor două evenimente, poate cele mai importante ale acestui an. Atenție, la baza acestei înțelegeri nu există nicio procedură de achiziție publică”, se „dezvaluia in acest ziar.
Mentionam ca tarifele de inchiriere al unui teren in Parcul Municipal Vest Ploiesti este un tarif fix, de 2 Ron/m2 avand un tarif fix nu se poate organiza legal „licitatie” pentru inchiriere, principiul fiind in astfel de cazuri, primul venit, primul sosit. In acest caz, firma GREENTAM SERV SRL din Pleașa, comuna Bucov, a avut prima ideea de a inchiria aceste spatii si de a organiza aceste evenimente.
Mai mult, dezvaluirile celor de la acest ziar continua:
„La rândul său, firma respectivă închiriază spațiile comerciale la tarife și pe criterii care nu sunt cunoscute publicului, din acest motiv mai mulți comercianți protestând ieri la Parcul Vest, unul dintre ei fiind agresat „.
Faptul ca GREENTAM SERV SRL „închiriază spațiile comerciale la tarife și pe criterii care nu sunt cunoscute publicului” este strict problema si politica acestei societati, fiind o societate comerciala cu capital privat, societate care se asociază cu cine doreste in baza unor înțelegeri si stabilesc regulile lor, respectând obligațiile din convenția cu Primăria.
Problema este mult mai comica si mai grava in toata aceasta „afacere” dezvaluita de acest ziar.
Un autoturism cu doi „jurnalisti” ai acestui ziar poposeste in Parcul Municipal Vest impreuna cu doua persoane de etnie rroma.
Cele doua persoane de etnie rroma se duc „glont” la directorul Donald Constantin si incep sa il injure si sa il ameninte, in timp ce acesti doi bravi „jurnalisti” filmau incidentul provocat chiar de pasagerii pe care i-au adus in parc. Interesant, nu? Vom reveni pe acesta tema cu dezvaluiri si poate o sa descoperim impreuna ce interese meschine au toate aceste personaje si ce interese obscure se ascund in spatele acestor „dezvaluiri”.
Reprezentantii ziarului Incisiv de Prahova au analizat toate actele puse la dispozitie de conducerea Parcului Municipal Vest Ploiesti si de GREENTAM SERV SRL, acte ce imbraca forma legalitatii, restul este can-can si interese absconse.
Pe noi ne mira doar cateva aspecte din tot acest scandal…anumite presiuni efectuate la o Sectie de Politie si un anumit comportament si vocabular (atipic spunem noi) al unui pretendent la sefia IPJ Prahova. Vom reveni si pe aceasta tema. (Cerasela N.).

(mai mult…)

Facebook Comments
Citeste in continuare

Eveniment

IPJ Prahova sta pe butoi de pulbere/De la culoarea „rosie” (grena) la portocaliu – galben, cu „sageata”

Publicat

pe

De

Un articol tipic ” Observ….”, lipsit de realitate, dar cu un continut rautacios, rau intentionat, mizerabil, si nu cu tinta de a se afla adevarul ci de a manipula. Articolul aparut in presa cu scandalul nu are nicio baza reala, poza cu cei de la Politie are alta incarcatura, ei au venit in parc pentru a vedea perimetrul, zona in care se tin evenimentele nicidecum pentru un scandal, se spune ca nu am fost de gasit, minciuna, cei doi reporteri de la „Obs..” au fost acolo si au discutat cu mine. Deranjeaza ca cineva face ceva civilizat, se pare ca da, tot ce se face in parc, a fost, si este legal. Nu este primul, probabil nici ultimul, articol mizerabil la adresa parcului, vad ca nu se satura de … , sa distrugem tot, asta e intentia, ca nu inteleg  – declara pentru ziarul Incisiv de Prahova directorul Parcului Municipal Vest din Ploiesti, Donald Constantin.
Reamintim ca un ziar local a publicat cateva articole denigratoare privind activitatea „economica” din acest parc realizat din fonduri europene, unele articole la „foc automat” (cca 2 si/sau 3 pe zi in momentul in care se apropia inaugurarea Oraselului Copiilor).
Iata doar o parte din aberatiile celor dezvaluite de acest ziar:
„Primăria Ploiești a anunțat prin numeroase comunicate de presă că, în acest an, Orășelul Copiilor și Târgul de Crăciun sunt amenajate, în premieră, în Parcul Municipal Vest. Observatorulph.ro a aflat că administrația parcului a oferit, în exclusivitate și fără niciun fel de procedură de achiziție publică, organizarea acestor activități specifice sărbătorilor de iarnă unei firme înființată acum un an, al cărei principal obiect de activitate îl reprezintă ”colectarea deșeurilor nepericuloase”., etc si aberatiile continua in toate articolele cu asa-zisele dezvaluiri.
Nu putem fi acuzati ca suntem aparatori ai primarului Adrian Dobre, din contra: cand acest ziar ii lua apararea noi eram singurii care il critica dar asa este cand anumite redactii fac pur si simplu politica si isi schimba si ei „culoarea”,  dupa cum bate vantul.
Ca sunt aberatii aceste dezvaluiri cititorii isi pot da seama si din urmatoarele:
„Luna trecută, între administrația Parcului Municipal Vest și societatea GREENTAM SERV SRL din sat Pleașa, comuna Bucov, se încheie o convenție prin care firma respectivă, înființată în 2018 și având ca obiect principal de activitate ”colectarea deșeurilor nepericuloase” are exclusivitate în organizarea celor două evenimente, poate cele mai importante ale acestui an. Atenție, la baza acestei înțelegeri nu există nicio procedură de achiziție publică”, se „dezvaluia in acest ziar.
Mentionam ca tarifele de inchiriere al unui teren in Parcul Municipal Vest Ploiesti este un tarif fix, de 2 Ron/m2 avand un tarif fix nu se poate organiza legal „licitatie” pentru inchiriere, principiul fiind in astfel de cazuri, primul venit, primul sosit. In acest caz, firma GREENTAM SERV SRL din Pleașa, comuna Bucov, a avut prima ideea de a inchiria aceste spatii si de a organiza aceste evenimente.
Mai mult, dezvaluirile celor de la acest ziar continua:
„La rândul său, firma respectivă închiriază spațiile comerciale la tarife și pe criterii care nu sunt cunoscute publicului, din acest motiv mai mulți comercianți protestând ieri la Parcul Vest, unul dintre ei fiind agresat „.
Faptul ca GREENTAM SERV SRL „închiriază spațiile comerciale la tarife și pe criterii care nu sunt cunoscute publicului” este strict problema si politica acestei societati, fiind o societate comerciala cu capital privat, societate care se asociază cu cine doreste in baza unor înțelegeri si stabilesc regulile lor, respectând obligațiile din convenția cu Primăria.
Problema este mult mai comica si mai grava in toata aceasta „afacere” dezvaluita de acest ziar.
Un autoturism cu doi „jurnalisti” ai acestui ziar poposeste in Parcul Municipal Vest impreuna cu doua persoane de etnie rroma.
Cele doua persoane de etnie rroma se duc „glont” la directorul Donald Constantin si incep sa il injure si sa il ameninte, in timp ce acesti doi bravi „jurnalisti” filmau incidentul provocat chiar de pasagerii pe care i-au adus in parc. Interesant, nu? Vom reveni pe acesta tema cu dezvaluiri si poate o sa descoperim impreuna ce interese meschine au toate aceste personaje si ce interese obscure se ascund in spatele acestor „dezvaluiri”.
Reprezentantii ziarului Incisiv de Prahova au analizat toate actele puse la dispozitie de conducerea Parcului Municipal Vest Ploiesti si de GREENTAM SERV SRL, acte ce imbraca forma legalitatii, restul este can-can si interese absconse.
Pe noi ne mira doar cateva aspecte din tot acest scandal…anumite presiuni efectuate la o Sectie de Politie si un anumit comportament si vocabular (atipic spunem noi) al unui pretendent la sefia IPJ Prahova. Vom reveni si pe aceasta tema. (Cerasela N.).

(mai mult…)

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Știri noi din Mureș

Eveniment8 ore inainte

Incompetenta conducerii Politiei Locale Ploiesti taxata de instanta

De la intrarea României în UE în 2007, PIB-ul țării a crescut constant de la 123,7 miliarde de euro la...

Eveniment2 zile inainte

Fostul şef al IPJ Prahova Viorel Dosaru si-a „cumparat de la bec” o banda dintr-o strada in Parcul Industrial Ploiesti/Fostii subalterni de la Politia Rutiera se fac ca au „orbul gainilor”

Un articol tipic ” Observ….”, lipsit de realitate, dar cu un continut rautacios, rau intentionat, mizerabil, si nu cu tinta...

Afaceri2 zile inainte

Cum sa imbunatatesti campania de Facebook Ads

Vrei sa cresti veniturile magazinului tau online? Daca si tu te plangi de reach-ul organic din Facebook, atunci promovarea platita...

Eveniment3 zile inainte

IPJ Prahova sta pe butoi de pulbere/De la culoarea „rosie” (grena) la portocaliu – galben, cu „sageata”

Un articol tipic ” Observ….”, lipsit de realitate, dar cu un continut rautacios, rau intentionat, mizerabil, si nu cu tinta...

Eveniment4 zile inainte

Biroul şi Directoratul de Informaţii al Comunităţii de Informaţii al Consiliului Naţional de Securitate al SUA, alertate de mai multe ori în cazul ambasadorului SUA la UE, Gordon Sondland, şi mai mulţi oficiali români

Articolul care urmează nu este despre România stat de drept, acest articol este despre cum a evoluat învățământul din România,...

Eveniment5 zile inainte

Doamna ministru al educatiei este REALA?

Procedura asumării răspunderii prin Parlament se aplică în mod excepțional. Este prevăzută prin Constituție, pentru că părinții Legii Fundamentale au...

Eveniment6 zile inainte

Jocul politic în jurul valorii de 4,8 lei pentru un Euro a imputinat rezervele valutare cu peste un miliard de Euro

(Preluare Inpolitics): Ziua de 1 decembrie a fost, anul acesta, una mai specială: pe lîngă aniversarea Marii Uniri, a fost...

EvenimentO săptămână inainte

„Nu se poate spera ca cetățeni fără drepturi și ținuți în întunerec sufletesc și în mizerie socială să devie stâlpii siguri ai unui Stat modern”

Iuliu Maniu, 1 decembrie 1918: ”De aceea libertățile interne ale cetățenilor trebuie să crească în raport cu sforțările externe ale...

EvenimentO săptămână inainte

Vom sărbători, așadar, în curând, 30 de ani de la Lovitura de Stat și probabil morții Revoluției vor fi doar ”victime colaterale”

Reprezentanții Guvernului, lamentându-se pe marginea găurilor negre lăsate de PSD, noua administrație a tăiat în carne vie discret, dar temeinic,...

EvenimentO săptămână inainte

Ultimele pregătiri la „Orășelul Copiilor” din Parcul Municipal Vest

Deci, acest deficit este personal și reprezintă primul eșec al noului ministru al finanțelor: în numai trei zile și-a ratat...

Eveniment2 săptămâni inainte

Bine ati venit la 4,8 lei pentru un Euro! Spre 5 lei, in primul trimestru al lui 2020

(Preluare FLUX 24): “Am început să lucrez Consilier ministru” la Ministerul Educației, a anunțat în urmă cu două zile Daniela...

Eveniment2 săptămâni inainte

Situația Mării Negre e „albastră“

În mai multe rânduri până acum, Parlamentul European a avertizat țările riverane Mării Negre, printre care și România, în legătură...

Eveniment2 săptămâni inainte

Nu cumva am emigrat din Romania in Romania?/”CANADIAN AND ROMANIAN CORRUPTION HELP THE RUSSIANS”

Numele meu este Gheorghe Barbu (nascut in comuna Cornu Judetul Prahova, cea cu « girofar ») si in anul 2004...

Eveniment2 săptămâni inainte

Exxon a scos la vânzare participația în Marea Neagră

(Preluare FLUX 24): În timp ce la București președintele Klaus Iohannis speră ca Exxon să se răzgândească și să nu...

Eveniment2 săptămâni inainte

Primul care calcă ”pe becul” președintelui este chiar ministrul de Interne!/Vela, retras de la MAI!

(Preluare National – Catalin Tache): Iată că, în ciuda avertismentelor fără echivoc ale lui Klaus Iohannis, cel care de altfel...

Eveniment2 săptămâni inainte

Despre Euro-Leu si scenariile pentru perioada urmatoare

(Preluare National – Catalin Tache): Iată că, în ciuda avertismentelor fără echivoc ale lui Klaus Iohannis, cel care de altfel...

Știrile Săptămânii